vymáhaní mojich peňazí, len mám za nimi prísť. Tak som tam išla a ponuka ma šokovala. Dajú mi vraj hneď desať percent môjho vkladu, ak podpíšem, že sa vzdávam zvyšku. Zarazila ma nielen tá výška - len desať percent, ale najmä to, odkiaľ mali moje telefónne číslo. Keď som tam v stredu bola, stretli sme sa tam väčšinou ľudia ako ja, teda v dôchodkovom veku. Povedzte, odkiaľ mali zoznam klientov?" pýta sa nás naša čitateľka.
Keďže aj nás zaujímala odpoveď na túto otázku, o vyjadrenie sme požiadali riaditeľa spoločnosti Ing. Rudolfa Valušku. "Spoločnosť Hard Real sa zaoberá aj faktoringom a forfaitingom. Od 12. marca sme začali pre svojho obchodného partnera na základe zmluvy o sprostredkovaní oslovovať veriteľov B.M.G. Invest, ktorí majú voči tejto spoločnosti pohľadávku po lehote splatnosti. Keďže tieto pohľadávky sú ťažko vymožiteľné, ich bonitu naši analytici stanovili na 10 percent výšky vkladu, čo je cena za predanú pohľadávku. Klientom, ktorí podpíšu zmluvu o postúpení pohľadávky, zabezpečíme výplatu v hotovosti do 24 hodín. Táto ponuka je časovo ohraničená." Kto je spomínaným obchodným partnerom, to neuviedol.
Či takúto ponuku klienti prijmú, je samozrejme iba na nich. Môžu zvážiť, či prijmú istých desať percent vkladu, alebo sa rozhodnú čakať na výsledky konkurzného konania, ak samozrejme bude konkurz vyhlásený. Všetky doterajšie informácie však naznačujú, že sa tak stane. V rámci konkurzu bude správca odpredávať majetok a z výťažku bude pomerným spôsobom uspokojovať veriteľov. Vedúci úradu ministerstva spravodlivosti Daniel Lipšic v tejto súvislosti nedávno odhadol, že zrejme dôjde aj na tichých spoločníkov. Podľa neho však bude táto suma podstatne nižšia ako je polovica vkladu. Ostáva teda na veriteľoch, ako sa rozhodnú.
Podstatne závažnejšie ale je, odkiaľ firma zohnala zoznam veriteľov, keď ich ona sama obtelefonovávala. "Mnoho našich doterajších klientov malo svoje peniaze v tejto spoločnosti. Oni sami nás oslovili. Potom to už išlo geometrickým radom. Tipy na ďalších klientov nám často dali tí, ktorí ku nám kvôli tomu prišli," uviedol R. Valuška.
Podľa neho ponuku firmy zatiaľ prijalo niekoľko desiatok klientov. Mnohí, najmä tí, ktorí spomínaných desať percent pochopili opačne, ako províziu pre firmu, odišli sklamaní.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.