dokaličení pri dopravných nehodách.
To napriek tomu, že v ostatných rokoch prijal náš ústavodarný orgán niekoľko zákonov a vyhlášok, ktoré sa dotýkajú zlepšenia disciplíny na našich cestách. Navyše, od prvého januára platí nový sadzobník pokút za dopravné priestupky.
Napriek tomu dochádza v zemplínskom regióne k vedomému porušovaniu dopravných predpisov. Prvé dni tohoto roka ukázali, že počet dopravných nehôd so smrteľnými následkami a veľkými škodami sa neznižuje a predpisy sa dodržiavajú len na papieri. Príkladom je medzinárodný cestný ťah Dargov Vyšné Nemecké, prístupové cesty do Michaloviec a Sobraniec, ale zlá situácia je aj na prímestských častiach Topoľany, Vrbovec, Močarany.
Po našich dedinách a mestách sa stále jazdí vyše osemdesiat kilometrovou rýchlosťou vo dne v noci. Pri predbiehaní vodiči nedbajú na stav cesty. Najviac v tom vynikajú majitelia silných "bavorákov". Veľmi naponáhlo majú vodiči ráno od šiestej do deviatej a od pätnástej do osemnástej hodiny, najmä v sobotu a nedeľu.
Pália si to aj vodiči autobusov, sanitiek a iných špeciálnych vozidiel. Na "zebrách" je často chodec v úlohe pokusného králika, ktorému sa viac či menej darí uskočiť pred rútiacim sa autom, za volantom ktorého sa rehlí osemnásťročný fagan. Mladí uskočia, ale čo tí starší, menej mobilní?
Neúcta mladých ku starším spoluobčanom je všeobecne známa, ale na cestách nejde len o urážku od mladšieho, ale neraz o život, ľudský život.
Stalo by za úvahu znížiť rýchlosť v obciach Zalužice. Lúčky, Závadka, Tibava, ale aj v Sobranciach a Michalovciach dopravnými značkami. Riešenie dopravnej situácie sa musí stať vecou nielen polície, ale aj funkcionárov mestských a obecných úradov. Majú na to dostatok právomoci a podľa toho by mali postupovať.
Najlepšou ochranou pred dopravnými nehodami je prevencia. Tu stále platí to známe, že radšej dopravným nehodám predchádzať, ako ich riešiť. V stávke je totiž to najdrahšie, ľudské životy.
Autor: J. Vaľočík, Michalovce
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.