Korzár logo Korzár

Zasa víťazil Schumacher tentokrát ale Ralf!

Od pretekov v Monze 2000 máme v čele Pohára konštruktérov konečne iný tím ako Ferrari! Modrobiele rakety Franka Williamsa, pilotované Ralfom

Schumacherom a Juanom Pablo Montoyom, totiž v Sepangu dokázali najlepšie zúžitkovať nielen svoj potenciál, ale aj stávajúcu situáciu a po takmer šiestich rokoch si znovu zapísali dvojité víťazstvo (GP Portugalska 22. 9. 1996 ). Prvé pre spojenie BMW-Williams.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preteky poznamenala kolízia v prvej zákrute medzi Michaelom Schumacherom a Montoyom, ktorá Nemca prinútila zastaviť v boxoch (výmena predného krídla) a pre Kolumbijčana znamenala diskutabilnú penalizáciu (musel prejsť depom bez zastávky!?). No a zatiaľ čo obaja hlavný favoriti sa potom pomaly predierali znova dopredu, na čele sa usalašila dvojica Barrichello a Ralf Schumacher. Najprv sa zdalo, že šancu z rúk nepustí Brazílčan, no po dvadsiatom prvom kole (jeho prvá PIT STOP) prezradil svoju stratégiu dvoch zastávok a do sedla posadil Ralfa Schumachera, ktorému stačilo michelinky meniť iba raz (v 31. kole). Rubens sa ešte svoj handicap pokúsil dobehnúť, no jeho motor to nevydržal a Ralf si pokojne pripísal štvrté víťazstvo v kariére. V záverečnej fáze pretekov sa do popredia opäť predrali aj "kohúti" z prvej zákruty a po veľmi slušnom výkone sa nakoniec Montoya i Michael Schumacher postavili na pódium vedľa Ralfa. V pretekoch úplne zlyhali mclareny, keď v pätnástom kole musel vzdať pre problémy s motorom Coulthard a o deväť kôl neskôr z rovnakých dôvodov aj Räikkonen. Z ich odstúpenia profitoval potom tím Sauber, ktorý piatym a šiestym miestom dokazuje, že to s obhajobou štvrtého miesta v Pohári konštruktérov myslí ozaj vážne (potenciál na to má).

SkryťVypnúť reklamu

Našej pozornosti by nemali uniknúť aj výkony dvoch veľkých automobiliek, ktorých meno sa tento rok objavilo na štartovej listine. Prvou je francúzsky Renault, ktorý sa do sveta F1 konečne vrátil oficiálne a naznačuje, že bude vážnym súperom tímu Petra Saubera v boji o štvrté miesto. Ak si uvedomíme, že skúsená automobilka nezačína od nuly ale s potenciálom niekdajšieho majstrovského tímu Benetton a skúsenosťami z vlaňajšej, povedzme si rovno, testovacej sezóny, tak sa veľmi čudovať ani nebudeme. Renault má všetko, čo tím s najvyššími ambíciami potrebuje a nebol by som prekvapený, ak by do dvoch rokov začal podkurovať aj tým najlepším. Nateraz je však škoda, že sa Buttonovi nepodarilo udržať tretie miesto (dve kolá pred koncom začali problémy s prednou nápravou). Tím volil správnu stratégiu jednej zastávky a pódium by bývalo zaslúženou odmenou po vlaňajšej krutej sezóne plnej poctivej práce, ktorú tím musel odviesť, aby bol tam kde je dnes.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte zaujímavejší ako Renault je však podľa mňa japonský tím Toyota, ktorý v tejto sezóne v F1 začína od nuly. Tretia najväčšia automobilka na svete sa pri svojich plánoch vystúpiť na najvyšší olymp automobilového športu zriekla aj vynikajúceho tímu v MS značiek a jej austrálskemu debutu podriadila niekoľkoročnú prípravu. Výsledky predsezónnych testov však vôbec neboli konkurecieschopné a dávali tušiť, že tím bude najskôr bojovať o posledné miesta s tímom Minardi (čo vedenie v nemeckej centrále vôbec nepopieralo). O to prekvapivejšia je však skutočnosť. Skúsený Mika Salo dokázal Toyote doviezť bod už v prvých pretekoch a jeho stíhacia jazda za Webberom prezradila, že toyoty sú o triedu lepšie ako minardi. Viem, môžete namietať, že Austrália sa neráta, pretože k bodom Salovi pomohli aj mimoriadne okolnosti. V Sepangu však Toyota ako debutant dosiahla (hoci nebodovala) ešte výraznejší úspech, keď Fín v ostrej kvalifikácii zajazdil desiaty najrýchlejší čas (pred neho sa zo "zbytku sveta" dostali iba Heidfeld, Button a Fisichella)! Že to nebola náhoda dokázal potom v pretekoch piatym najrýchlejším kolom a najvyššou nameranou rýchlosťou! Poviem vám, pre debutanta viac ako slušná vizitka. Nateraz je ťažké odhadnúť ako sa situácia vyvinie ďalej, no jedno je isté už teraz. Pozorne by sme mali sledovať rast výkonnosti tak Renaultu ako aj Toyoty. Je totiž veľmi pravdepodobné, že o dva roky budú tam, kde je dnes Williams.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky 4. GP Malajzie: 1. R. Schumacher (williams) 1:34:12,912 h (197,680 km/h), 2. Montoya (williams) + 39,700, 3. M. Schumacher (ferrari) + 61,795, 4. Button (renault) + 69,797, 5. Heidfeld (sauber), 6. Massa (sauber), 7. McNish (toyota), 8. J. Villeneuve (bar), všetci 1 kolo, 9. Sato (jordan), 10. de la Rosa (jaguar), 11. Frentzen (arrows), všetci 2 kolá, 12. Salo (toyota), 13. Fisichella (jordan), obaja - 3 kolá. (PP: M. Schumacher 1:35,266 min., NK: Montoya 1:38,049 min v 38. kole. Viedli: 1. - 21. kolo - Barrichello, 22. - 31. k R. Schumacher, 32.-35. k. Barrichello, 36. - 56. k. R. Schumacher).

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 293
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 946
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 634
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 588
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 230
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 081
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 386
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 291
  1. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  2. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  3. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  5. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  6. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  7. Miroslav Pollák: Chaosom vpred
  8. Viktor Pamula: Alkoholizmus ako neduh slovenskej politiky
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 94 508
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 004
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 322
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 272
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 129
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 315
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 972
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 6 128
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  2. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  3. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  5. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  6. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  7. Miroslav Pollák: Chaosom vpred
  8. Viktor Pamula: Alkoholizmus ako neduh slovenskej politiky
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 94 508
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 004
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 322
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 272
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 129
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 315
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 972
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 6 128
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu