a tým aj menej peňazí, ubúda i zákazníkov. Navyše, konkurencia pohostinstiev v malých obciach a mestách Gemera je veľká.
Návštevnosť krčmy v Rudnej je v súčasnosti nízka. "Kvôli nezamestnanosti je to slabé, polovica dedinčanov je bez práce," povedala pracovníčka krčmy Marta Kerekešová. Ako uviedla, pohostinstvo navštevuje stredná veková kategória a málo mladých ľudí, pre ktorých je atraktívnejší miestny klub.
Zimné obdobie sa s letným nedá porovnať. V lete sa občania zvyknú zastaviť na pivo. "Zima je pre nás stratová, rozbieha sa nám to až od polovice apríla," skonštatovala M. Kerekešová v súvislosti s otázkou tržieb v ich podniku. Pri jednorazovej kúpe alkoholu nechajú zákazníci väčšinou sto korún, iba v prípade "posedenia s partiou" sa suma zvýši na tristo korún. Najväčší záujem je o pivo, pretože mnohí uprednostňujú pred alkoholom z krčmy podomácky vypálenú slivovicu. Krčmárka prikladá veľký dôraz aj na konkurenciu v dedine. V Rudnej sa musia uživiť dve pohostinstvá. "Neoplatí sa to. Keď to pôjde takto ďalej... Príjmy nám nepokryjú ani náklady".
"V čase výplat a sociálnych dávok máme viac zákazníkov. Najviac ich prichádza poobede a niekedy večer. Stáva sa však, že môžem zavrieť krčmu aj pre záverečnou, lebo tu nikto nesedí," informovala majiteľka pohostinstva v Kameňanoch. Aj tu prevažujú hostia strednej vekovej kategórie. O tvrdý alkohol je záujem v chladnejšom období, o pivo skôr v lete. Niekedy dôjde zo strany zákazníkov aj k vzájomným konfliktom. "Stáva sa, že v niektorých prípadoch musím zavolať aj políciu," uviedla majiteľka. "Zákazníci sú u nás roztrúsení do viacerých krčiem," vidí príčinu v nedostatku "kunšaftov" krčmárka.
Ako povedala zamestnankyňa jedného pohostinstva v Rožňave, ich tržba závisí od množstva peňazí zákazníkov. Najviac sa ich zíde po dvoch, či troch dňoch po výplate.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.