s manželkou do Tatranskej Lomnice. Výlet v našich veľhorách zavŕšili prehliadkou Skalnatého plesa.
"Obojsmerný lístok na kabínkovú lanovku sme si kúpili v pokladni v Tatranskej Lomnici. Pani pri platení nám pracovníčka povedala, že lanovka premáva do sedemnástej hodiny. Po prehliadke Skalnatého Plesa sme sa vybrali späť na lanovku. Na hodinkách bolo presne 16.44, keď sme vyrazili smerom dolu," hovorí šokovaný muž.
Kabínka lanovky prešla pohodlne až po stanicu Štart. Dva stĺpy za Štartom však nadobro zastala. "Nevedel som, čo sa deje. Nefúkal vietor. Najprv sme si mysleli, že to je nejaká porucha, ale keď sa kabína nehýbala už asi sedem, osem minút, vybral som mobil a zavolal som na číslo 158. Po ďalších piatich minútach sa kabína znova pohla," priblížil nám zážitok P. Nagy. Po tom, čo spolu s manželkou šťastne dorazili do cieľovej stanice sa im pracovníci Tatranských lanových dráh (TLD) ani neospravedlnili. "Neviem, čo by sa dialo, keby som nemal pri sebe mobilný telefón. Ostal by som spolu so ženou trčať celú noc až do nasledujúceho rána v kabínke?" kladie si rečnícku otázku poškodený. Dotyčnému pripadlo tiež čudné, že pracovníci TLD ani po tom, čo vystúpil, neskontrolovali ďalšie kabínky.
Riaditeľ TLD Dušan Slavkovský (na snímke) priznáva, že k takejto situácii môže dôjsť. "Budem úprimný. Aj ja osobne som videl, že po poslednej jazde ľudia v kabínke búchali, aby lanovku znova spustili. Dotyčný zamestnanec, ktorý tento stav zapríčinil, už u nás nepracuje," vysvetlil riaditeľ. Zároveň nás informoval, aký je postup pri ukončení prevádzky. "Posledných prepravovaných zákazníkov službukonajúci telefonicky hlási obom staniciam. Hlási aj číslo kabíny, v ktorej sedia," hovorí D. Slavkovský. Podľa neho by dvojica v žiadnom prípade neostala "visieť" celú noc v kabínke vedľa stožiara. Všetky kabíny totiž na noc putujú do jednotlivých staníc. Príčinou zdržania mohol byť fakt, že zriadenci lanovky už posúvali kabíny na nočné uskladnenie do staníc.
D. Slavkovský pripúšťa, že desaťminútové čakanie v malej kabínke môže byť nepríjemné. Nejde však o nič mimoriadne. V prípade, že na trati dôjde k výpadku prúdu, kabíny ostávajú bez pohybu aj dlhšie. "Ak takáto situácia nastane, na každom stĺpe sú malé reproduktory, za pomoci ktorých informujeme cestujúcich, prečo stojíme a ako dlho bude lanovka bez pohybu. To, čo sa stalo vášmu čitateľovi, si dám preveriť a ak došlo k chybe, osobne sa s ním skontaktujem, aby sme si nedorozumenie vysvetlili," uviedol na záver riaditeľ TLD.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.