Korzár logo Korzár

Prichádza kupé CLK

Na ženevskom autosalóne malo svetovú premiéru nové kupé Mercedes-Benz CLK. Toto kupé nahrádza doterajší model, ktorý bol ako úplná novinka v

sortimente Mercedesov predstavený v júni 1997 a ktorý sa stal úspešnejším než sa pôvodne očakávalo - doteraz sa predalo vyše 230 000 kupé CLK prvej generácie.

Nové kupé v porovnaním s doterajším modelom narástlo - jeho dĺžka sa zväčšila o 71 mm, šírka o 18 mm a výška o 42 mm. Celková dĺžka vozidla je teraz 4638 mm, šírka je 1740 mm a výška 1413 mm. Rázvor vzrástol o 25 mm na 2715 mm. Zväčšenie vonkajších rozmerov sa prejavilo - to bolo vlastne cieľom - na zväčšení interiéru, ktorý tak poskytuje cestujúcim ešte väčšie pohodlie. Batožinový priestor má teraz objem 440 litrov (predtým 420 litrov). Karoséria vozidla má elegantný a nadčasový dizajn a vyznačuje sa mimoriadne nízkym súčiniteľom odporu vzduchu. Ten má hodnotu len 0,28, čo je najnižšia hodnota v tejto kategórii vozidiel. Výraznými dizajnérskymi prvkami sú - okrem typickej štvorice reflektorov - chýbajúci stredný stĺpik a bočné okná bez rámov. Podvozok vozidla bol sčasti prekonštruovaný, takže anmiesto dvoch priečnych ramien sa vpredu použili trojprvkové závesy v kombinácii so vzperami McPherson. Vzadu je osvedčená viacprvková náprava. Kupé je teraz vystrojené riadením s ozubenou tyčou, ktoré je citlivejšie než doteraz používané riadenie s obehom guličiek. Priemer volantu sa v porovnaní s doterajším modelom zmenšil o 10 mm na 380 mm. Športovejšie orientovaní motoristi si môžu kupé CLK objednať s tuhšie vyladeným podvozkom a s nižšie (o 15 mm) položenou karosériou. Do sériového výstroja patrí okrem antiblokovacieho a protipreklzového systému aj elektronický stabilizačný systém ESP a brzdový asistent, skracujúci brzdnú dráhu pri panickom brzdení v kritických situáciách. Vozidlo jazdí na 16-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny, na želanie ho možno vystrojiť 17-palcovými alebo až 18-palcovými ráfikmi. Rezervné koleso sa dodáva len na želanie (a bez príplatku), pretože v sériovej výbave vozidla je inovatívny tesniaci prostriedok TIREFIT, slúžiaci na dočasné utesnenie poškodenej pneumatiky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pre kupé CLK je k dispozícii až sedem motorov, pričom len jeden z nich bol prevzatý bez zmeny z doterajšieho modelu. Výkon motorov vzrástol až o 20 kW, krútiaci moment narástol až o 15%, pričom sporeba poklesla v priemere o 6%. Po prvý raz je pre kupé CLK k dispozícii aj vznetový motor - ide o 2,7-litrový štvorventilový štvorvalec, vystrojený vstrekovacím systémom common rail a vyvíjajúci maximálny výkon 125 kW. S týmto motorom zrýchli kupé z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h, pričom celková priemerná spotreba je len 6,7 l/100 km. Hlavnou novinkou v sortimente zážihových motorov je 1,8-litrový štvorvalec, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňaný kompresorom. Tento motor má najvyšší výkon 125 kW a jeho celková priemerná spotreba je 7,9 l/100 km. Verzia tohto motora, vystrojená klasickým vstrekovacím systémom, má výkon 120 kW a spotrebuje priemerne 8,6 l na 100 km. Ďalšími motormi sú dva vidlicové šesťvalce s tromi ventilmi na valec. Slabší z nich má zdvihový objem 2,6 litra a vyvíja výkon 125 kW, výkonnejší 3,2-litrový motor má maximálny výkon 160 kW. Model CLK 500 je poháňaný päťlitrovým vidlicovým osemvalcom s tromi ventilmi na valec, ktorého najvyšší výkon je 225 kW. Špičkovým modelom novej generácie CLK je model CLK 55 AMG, na pohon ktorého slúži 5,5-litrový vidlicový osmevalec s najvyšším výkonom 270 kW (to je o 15 kW viac ako mal doterajší model). Tomuto športovému kupé trvá zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 5,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. K dispozícii sú tri rôzne prevodovky - šesťstupňová mechanická, päťstupňová automatická a šesťstupňová sekvenčná. Do sériového bezpečnostného výstroja vozidla patria adaptívne čelné airbagy pre vodiča a spolujazdca, bočné a okenné airbagy a predpínače bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách. Pri nafukovaní airbagu pred spolujazdcom sa zohľadňuje aj jeho hmotnosť. Kupé CLK je sériovo vystrojené elektrickým ovládaním okien, automatickým klimatizačným systémom, snímačom daž´da a systémom automatického zapínania reflektorov pri zníženej viditeľnosti. Do príplatkovej výbavy patrí okrem iného tempomat DISTRONIC s automatickou reguláciou odstupu za vpredu idúcim vozidlom, systém LINGUATRONIC na hlasové ovládanie rádia a telefónu, bixenónové reflektory a bezkľúčový elektronický zamykací systém KEYLESS-GO.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  4. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  5. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  6. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  1. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  8. Soňa Müllerová: Po päťdesiatke som začala byť sama sebou
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 10 230
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 9 205
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 7 156
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 4 185
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 3 621
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 2 739
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 606
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 1 764
  1. Patrik Benčík: Pravidlo 1 rok = 1 rozvod
  2. Martin Fronk: Tufové klenoty Hrušova: Pivnice, ktoré prežili všetko aj posledného vinára
  3. Martina Bittnerová: Z Frederiky sa stala Mína. A z Míny legenda I.
  4. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog
  5. Jozef Ďanovský: Ultra beh neplánovane
  6. Štefan Šturdzík: Vražedný režim Putina umučil na smrť ukrajinskú novinárku.
  7. Juraj Mravec: Moje priority pre Petržalku
  8. Jaroslav Liptak: Čo delí dnešné AI a Sci-fi AI budúcnosti
  1. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 26 937
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 13 770
  3. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 448
  4. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 6 960
  5. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici 5 860
  6. Dorota Nvotová: Nebojím sa pána 5 191
  7. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 4 711
  8. Matej Galo: Šutaj Eštok, koľko peňazí z daní občanov ešte rozflákate? 4 205
  1. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  2. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  3. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  4. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  5. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  6. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
  7. Pavel Macko: Nehoráznosť: Europoslanec Ondruš prirovnáva kancelára Merza k Hitlerovi
  8. Marcel Rebro: Už len 116 rokov do víťazstva: Putinova armáda sa plazí za svojim snom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vysvetľuje tiež financovanie propagandistického média.


20

Prečítajte si mimoriadnu reportáž, ktorá svetu ako prvá ukázala podobu jadrového konfliktu.


John Hersey 17
Premiér Robert Fico.

Danko prišiel s nápadom štátnej záchranky.


TASR a 1 ďalší 50
Účastníci zhromaždenia a pochodu Hrdí na rodinu

Môžeme mať odlišné politické názory a postoje, ale preto ešte nemusíme byť nepriatelia.


Ivan Buraj 4

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu