sedan, dvojdverové kupé a päťdverový liftback. Modernizácia vzhľadu nasledovala pre modelový rok 2001. Obmedzila sa na zmenu masky chladiča s väčším logom značky a vzhľadovo dynamickejšie nárazníky. Pribudol aj nový výkonnejší a najmä pružnejší motor s objemom 2,3 l s vyšším krútiacim momentom. Európu vyrábaný Accord v britskom Swindone ponúka solídny komfort, vysokú bezpečnosť, výborne jazdné a dynamické vlastnosti a motory so športovými výkonmi. Najmenší z nich, zážihový štvorvalec s objemom 1,8 l, sme v päťdverovom Accorde mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.
Honda Accord je s päťdverovou karosériou liftback práve tak elegantný automobil ako štvordverový sedan, ale vzhľadom na piate výklopné dvere a možnosť využitia priestoru po sklopení asymetricky delených zadných sedadiel ponúka liftback väčšiu úžitkovú hodnotu. Batožinový priestor s objemom 430 l možno takto zväčšiť podľa veľkosti prevážaných predmetov. V priestrannom a príjemnom interiéri accorda, v ktorom prevládajú elegantné tvary, kvalitné materiály a veľmi dobré dielenské spracovanie, je dostatok miesta - určite však viac vpredu. Príjemný materiál a bohato dimenzované sedadlá s tuhšou výplňou a vystupujúcimi bokmi zaisťujú výbornú bočnú oporu počas jazdy. Ocenenie si zasluhuje aj dizajn a ergonomické stvárnenie prístrojovej dosky a rozmiestnenie ovládacích prvkov.
Najmenší z ponuky motorov má výkon 100 kW/136 k a hmotnosť automobilu i s posádkou dokonale zvláda. Aj tento ako každý motor Hondy má elektronicky ovládaný systém variabilného časovania a zdvihu ventilov VTEC, dosahuje najvyšší výkon 100 kW/136 k a vyniká technickou dokonalosťou, tichým a kultivovaným chodom, nízkymi emisiami i spotrebou. V súčinnosti s 5-stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením a oproti predchodcom aj s kratšími prevodmi je accord pružnejší, má dobrý záber už od nižších otáčok. Príjemne prekvapil najmä elasticitou, keď už od otáčok 2000/min.-1 pekne zrýchľoval. Povestné športové vlastnosti japonskej značky sa však naplno prejavia vo vyšších otáčkach. Už pri otáčkach 3500/min.-1 prejavuje športového ducha, nad 4500 už pretekárskeho. Dobre odhlučnený motorový priestor je bariérou pre rušivý hluk. Pri normálnej jazde preniká do priestoru kabíny len šepot motora, pri ostrej športovej cítiť i počuť jeho výkon. Rovnako vynikajúce ako motor sú jazdné vlastnosti. Tuhší podvozok a uloženie kolies prednej nápravy a zadnej multilink urobia svoje pre bezpečnú a istú jazdu prakticky na každom povrchu. Auto sa v zákrutách i pri rýchlej jazde nakláňa len veľmi málo, takže aj menej skúsený vodič zvláda aj náročné situácie bez väčších problémov.
Napomáha tomu aj presné riadenie i radenie. Na bezpečné zastavenie je tu ABS dodávané už v sériovej výbave. Tá je skutočne bohatá. Nechýbajú v nej štyri airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, mechanická klimatizácia, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, autorádio a iné. Komfort Honde Accord teda rozhodne nechýba. Výbavou, komfortom, ale aj dizajnom karosérie je Japonec strednej triedy pripravený uspokojiť aj náročnejších motoristov.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Accord 1,8 VTEC ES
Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom SOHC s variabilným časovaním VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1850 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/81,5 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 108 kW/147 k pri otáčkach 6000/min.-1. Najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 4800/min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie paliva.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne - 3,29 - 1,81 - 1,27 - 0,97 - 0,79, R 3,0. Stály prevod hnanej nápravy 4,47.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu i vzadu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Predné na dvojitých lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, zadné päťprvkové. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.
Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny liftback.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4595/1750/1430 mm, rázvor náprav 2675 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1499/1513 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1427 kg, celková 1890. Objem batožinového priestoru 427 l. Objem palivovej nádrže 65 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,2/6,9/8,4 l/100 km.
Cena 891 000 Sk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.