Korzár logo Korzár

Honda Accord 1,8 ES VTEC - športovec s komfortom

Zástupcom Hondy v strednej triedy je model Accord. Jeho posledná generácia sa predstavila na konci roku 1998, postupne vo verziách štvordverový

sedan, dvojdverové kupé a päťdverový liftback. Modernizácia vzhľadu nasledovala pre modelový rok 2001. Obmedzila sa na zmenu masky chladiča s väčším logom značky a vzhľadovo dynamickejšie nárazníky. Pribudol aj nový výkonnejší a najmä pružnejší motor s objemom 2,3 l s vyšším krútiacim momentom. Európu vyrábaný Accord v britskom Swindone ponúka solídny komfort, vysokú bezpečnosť, výborne jazdné a dynamické vlastnosti a motory so športovými výkonmi. Najmenší z nich, zážihový štvorvalec s objemom 1,8 l, sme v päťdverovom Accorde mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Honda Accord je s päťdverovou karosériou liftback práve tak elegantný automobil ako štvordverový sedan, ale vzhľadom na piate výklopné dvere a možnosť využitia priestoru po sklopení asymetricky delených zadných sedadiel ponúka liftback väčšiu úžitkovú hodnotu. Batožinový priestor s objemom 430 l možno takto zväčšiť podľa veľkosti prevážaných predmetov. V priestrannom a príjemnom interiéri accorda, v ktorom prevládajú elegantné tvary, kvalitné materiály a veľmi dobré dielenské spracovanie, je dostatok miesta - určite však viac vpredu. Príjemný materiál a bohato dimenzované sedadlá s tuhšou výplňou a vystupujúcimi bokmi zaisťujú výbornú bočnú oporu počas jazdy. Ocenenie si zasluhuje aj dizajn a ergonomické stvárnenie prístrojovej dosky a rozmiestnenie ovládacích prvkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najmenší z ponuky motorov má výkon 100 kW/136 k a hmotnosť automobilu i s posádkou dokonale zvláda. Aj tento ako každý motor Hondy má elektronicky ovládaný systém variabilného časovania a zdvihu ventilov VTEC, dosahuje najvyšší výkon 100 kW/136 k a vyniká technickou dokonalosťou, tichým a kultivovaným chodom, nízkymi emisiami i spotrebou. V súčinnosti s 5-stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením a oproti predchodcom aj s kratšími prevodmi je accord pružnejší, má dobrý záber už od nižších otáčok. Príjemne prekvapil najmä elasticitou, keď už od otáčok 2000/min.-1 pekne zrýchľoval. Povestné športové vlastnosti japonskej značky sa však naplno prejavia vo vyšších otáčkach. Už pri otáčkach 3500/min.-1 prejavuje športového ducha, nad 4500 už pretekárskeho. Dobre odhlučnený motorový priestor je bariérou pre rušivý hluk. Pri normálnej jazde preniká do priestoru kabíny len šepot motora, pri ostrej športovej cítiť i počuť jeho výkon. Rovnako vynikajúce ako motor sú jazdné vlastnosti. Tuhší podvozok a uloženie kolies prednej nápravy a zadnej multilink urobia svoje pre bezpečnú a istú jazdu prakticky na každom povrchu. Auto sa v zákrutách i pri rýchlej jazde nakláňa len veľmi málo, takže aj menej skúsený vodič zvláda aj náročné situácie bez väčších problémov.

SkryťVypnúť reklamu

Napomáha tomu aj presné riadenie i radenie. Na bezpečné zastavenie je tu ABS dodávané už v sériovej výbave. Tá je skutočne bohatá. Nechýbajú v nej štyri airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, mechanická klimatizácia, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, autorádio a iné. Komfort Honde Accord teda rozhodne nechýba. Výbavou, komfortom, ale aj dizajnom karosérie je Japonec strednej triedy pripravený uspokojiť aj náročnejších motoristov.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Accord 1,8 VTEC ES

Motor

Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom SOHC s variabilným časovaním VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1850 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/81,5 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 108 kW/147 k pri otáčkach 6000/min.-1. Najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 4800/min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne - 3,29 - 1,81 - 1,27 - 0,97 - 0,79, R 3,0. Stály prevod hnanej nápravy 4,47.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu i vzadu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Predné na dvojitých lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, zadné päťprvkové. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Karoséria

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny liftback.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4595/1750/1430 mm, rázvor náprav 2675 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1499/1513 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1427 kg, celková 1890. Objem batožinového priestoru 427 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,2/6,9/8,4 l/100 km.

Cena 891 000 Sk

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 54 324
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 021
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 258
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 995
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 046
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 839
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 052
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 98 337
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 868
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 487
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 161
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 795
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 126
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 98 337
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 868
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 487
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 161
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 795
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 126
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu