Odporní Američania sú všade a je ich čoraz viac
Ako sa uvádza vo včera zverejnenom prieskume verejnej mienky neziskovej organizácie Public Agenda, traja z piatich respondentov sú presvedčení, že hrubé a sebecké správanie sa rozmohlo na cestách a v obchodoch viac ako kedykoľvek predtým.
"Nedostatok spôsobov nespočíva v tom, že Američan nerozozná šalátovú vidličku. Je to o každodenných útokoch sebeckého, bezohľadného správania, ktoré sa Američanom dostáva pod kožu na cestách, v úradoch, obchodoch, televízii a miliónoch ďalších oblastí," vyhlásila Deborah Wadsworthová, prezidentka Public Agenda.
Prieskum s názvom "Zhoršujúce sa okolnosti - Správa o stave drzosti v Amerike" obsahuje tvrdenie, že 73 percent opýtaných Američanov sa k sebe navzájom v minulosti správalo s väčšou úctou, aj keď 21 percent to naopak označilo za falošnú nostalgiu.
Väčšina respondentov však bola presvedčená, že po teroristických útokoch z 11. septembra sa Američania stali hĺbavejšími a starostlivejšími, málo ich však bolo presvedčených, že tento trend pretrvá. Polovica opýtaných zastáva názor, že peniaze určené na pomoc rodinám obetí teroristických útokov budú zneužité.
Zlé služby predavačov vyhnali za minulý rok z obchodov 46 percent respondentov. Z radov tých, čo ročný príjem presahuje 75 000 dolárov, odišlo z obchodu kvôli zlým službám až 57 percent. Najčastejšie sa predávajúci správali, akoby bol zákazník čakajúci na obsluhu vzduch. Osem z desiatich respondentov je presvedčených, že za nepríjemnosti v obchodoch môžu ich majitelia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.