skrývajú pod hlavičkou GP Európy a italská mekka automobilového športu si zasa vymyslela veľkú cenu San Marína v Imole. Formálne je teda všetko v poriadku a Ecclestone sa teší príjmom z krajín, ktoré najviac žijú automobilovým športom. Trať neďaleko Bologne vznikla začiatkom päťdesiatych rokov 20. stor., keď sa národný Olympijský výbor rozhodol postaviť v celej krajine dvanásť pretekárskych okruhov. Slávnostné otvorenie v roku 1952 prebehlo čestným kolom prvého majstra sveta F1, Giuseppe Farinu, na športovom Ferrari a tak trochu predznamenalo budúcnosť. Prvé preteky F1 sa tu však jazdili až o jedenásť rokov neskôr a aj to ako nemajstrovské. Súčasťou šampionátu F1 sa potom Imola stala až v roku 1980, keď zaskakovala za Monzu a od nasledujúceho roku sa už jazdí ako GP San Marína. Do histórie sa však Imola najvýraznejšie zapísala v roku 1994, keď sa v priebehu kvalifikácie zabil najprv Rakušan Ratzenberger a o deň neskôr v pretekoch aj najlepší pretekár svojej doby, Ayrton Senna. Tragédia nanovo otvorila bezpečnostné otázky a okruh na troch miestach zmenil svoj profil. Napriek tomu je to stále veľmi rýchla trať, kde sa priemerná rýchlosť pretekov pohybuje nad hranicou dvesto kilometrov za hodinu. K úspechu na tejto trati sa vyžaduje silný motor, veľký prítlak, dobrá trakcia a veľmi dobré brzdy. Rozdielne typy zákrut s rôznymi uhlami sú v kombinácii s vysokými rýchlosťami pre inžinierov a pilotov skutočnou výzvou na hľadanie správneho nastavenia podvozku. Podobne ako na Monze aj tu sa schádzajú vášniví tifosi a atmosféra je vždy nezabudnuteľná (zvlášť, ak vyhrá Ferrari). Vlani sa to nepodarilo a dokonale prednosti williamsom zúžitkoval Ralf Schumacher (Michael odstúpil pre poruchu). Tento rok sa však pilot tímu Ferrari iste pokúsi naviazať na úspechy z rokov 1994, 1999 a 2000, keď tu suverénne zvíťazil. Súhlasiť s tým asi nebudú Montoya s Ralfom Schumacherom a tak sa máme načo tešiť. Ako sa to skonči, to sa dozvieme v nedeľu o 14.00, kedy pretekári odštartujú do 62 kôl, čo po prenásobení (4,933 km) predstavuje celkovú dĺžku 305,609 km.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.