platia interné predpisy, ktoré neznalého odosielateľa poriadne zaskočia.
"V pondelok som si osobne kúpil v Prešove dve ložiská, ktoré som súrne potreboval na opravu bagra. Následne som však po príchode domov do Moldavy nad Bodvou zistil, že potrebujem inú veľkosť. Zatelefonoval som teda dodávateľovi, ktorý mi ich večer o 18. hodine poslal ako spešninu vlakom z Prešova do Moldavy," hovorí svoj príbeh Viliam Mohňanský. "Hneď ráno na druhý deň som čakal na stanici v Moldave, že mi balík niekto vydá. Žiaľ, aj napriek tomu, že som tam čakal takmer dve hodiny, balíka nebolo."
Pracovníci moldavskej stanice mu vraveli, že bola výluka a na to vraj mali muža, ktorý mu ložiská posielal, upozorniť. Zatelefonoval teda do Košíc, kde sa dozvedel, že majú jeho balík. Sadol teda do auta a uháňal preň. V Košiciach musel najprv vyplniť nejaký formulár, no následne mu povedali, že ak balík chce, musí zaplatiť 318 korún za zmenu zmluvy. "To ma napálilo. Na jednej strane by som za ten čas z Prešova do Moldavy prišiel pešo, na druhej, za prepravu už predsa niekto zaplatil. Železniciam predsa môže byť jedno, či si vyberiem balík skôr na predchádzajúcej stanici a nie účtovať niečo navyše. veď im sa náklady nezvýšili. O peniaze však nejde, ja som ložiská súrne potreboval," vysvetľuje V. Mohňanský a nahlas spomína na časy, keď sa po trati preháňala koňská železnica.
Ako to teda s prepravnými podmienkami skutočne je, sme sa opýtali na reklamačnom oddelení košickej železničnej stanice. "Niekto si to predstavuje veľmi jednoducho. Neexistuje, že ak balík pošle v jeden deň večer, na druhý deň ráno ho bude mať v cieľovej stanici. Výluka síce na trati bola, no my sme dodaciu lehotu neprekročili. Tá sa začína až od nasledujúceho dňa od polnoci, to znamená, že ak si podáte balíček ráno o 9. hodine, dodacia lehota železníc začína až od polnoci nasledujúceho dňa. Také sú podmienky. Navyše od spomínanej polnoci máme na vypravenie balíka ďalších šesť hodín, pričom do následných 24 hodín musíme zásielku vo vzdialenosti do 400 kilometrov dopraviť. To všetko sme dodržali a podľa mňa dostal balík ešte skoro," dozvedeli sme sa od pracovníčky reklamačného oddelenia.
To znamená, že hoci pošlete balík do obce vzdialenej 10 km od miesta podania, železnice majú na jeho doručenie 30 hodín. A to aj napriek tomu, že vlaky chodia všetkými smermi celý deň. Čo sa týka poplatku za zmenu zmluvy, aj tá bola údajne v poriadku. "Ak je zásielka určená na prebratie v Moldave, nemôžeme ju v Košiciach len tak odovzdať. Preto si účtujeme poplatok za zmenu zmluvy. Ide o štandardný postup," uzavrela pracovníčka reklamačného oddelenia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.