ich biele tváre a čierne viečka opisovali básnici v roku 403 pred n. l. a prirovnávali ju k motýľom. V ostatných desaťročiach nastala v skrášľovaní Číňaniek prestávka, dokonca zabudli, že existuje kozmetika. Objavujú ju až teraz a to dosť intenzívne. Maľujú sa, parfumujú, skrášľujú. Za jeden rok minuli na dekoratívnu kozmetiku v prepočte vyše 130 miliárd korún. Najviac kozmetických prípravkov kupujú obyvateľky veľkých miest od 20 do 30 rokov, čo je asi 13 percent z vyše miliardovej populácie Číny. Mladé mestské dievča minie na dekoratívnu kozmetiku 1 500 jenov mesačne, kým 50 ročná vidiečanka iba 4 jeny.
Na trhu sú výrobky známych firiem tak ako všade inde vo svete. Čoraz väčší záujem je o značku Yue-Sai Kan, ktorá je najväčšou hviezdou čínskeho kozmetického priemyslu vychádza z toho, že svetlá pleť Číňaniek neladí s líčením "západnými" farbami. Číňanky potrebujú iné odtiene, trošku iné výrobky a celkove iné líčenie. Potláčajú iné rysy a časti tváre ako ženy zo západu a o svoju pleť sa aj ináč starajú. Častejšie používajú rôzne bylinky a korienky. A to učí všetky Číňanky Yue-Sai Kan, ktoré sledujú jej vystúpenia v televízii, čítajú jej články a navštevujú jej prednášky. Poradenské služby Yue-Sai Kan začínajú využívať aj medzinárodní výrobcovia kozmetiky, ktorí ju snažia presadiť na čínskom trhu ako napr. firma Coty, ktorá je veľmi úspešná.
Autor: LE/som
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.