pondelok dospela medzirezortná komisia k záveru, že víťazom výberového konania na 49 percentný balík akcií podniku SAD - Košická dopravná spoločnosť, a.s., ktorého základné imanie činí 352,351 milióna korún sa stala spoločnosť Bustrans, s.r.o. Košice.
Schválenie nového investora však ešte podlieha odobreniu vládou. Ministerka privatizácie Mária Machová pritom predloží návrh na vydanie rozhodnutia o privatizácii už na najbližšej schôdzi.
Spoločnosť Bustrans je podľa našich informácií dcérskou spoločnosťou firmy Tempus, s.r.o. Predmetom činnosti zapísanom v obchodnom registri je okrem iného aj sprostredkovanie osobnej a nákladnej vnútroštátnej a medzinárodnej dopravy. Ako nám povedal konateľ Tempusu Ing. Martin Sojka, spoločnosť ešte túto skutočnosť nemá z oficiálnych miest potvrdenú. "Dočítali sme sa to v novinách. Vyjadríme sa k tomu veľmi radi, avšak až po tom, čo bude naše víťazstvo vo výberovom konaní nadobro odobrené vládou. Až vtedy budeme skutočnými vlastníkmi akcií," hovorí konateľ Bustransu.
V súvislosti s už neraz pretraktovanými problémami pri privatizácii štátnych podnikov, ktorých majetok sa následne rozpredal Ing. Sojka uviedol. "To neprichádza do úvahy, pozrite sa už desať rokov má naša firma rovnaké IČO, dokonca ani číslo môjho mobilného telefónu sa za tú dobu nezmenilo. To snáď hovorí za všetko."
Vedenie SAD pristupuje k výsledkom výberového konania taktiež diplomaticky. "Ide o slovenskú spoločnosť, malo by to byť v poriadku. Ťažko však povedať, ako sa budú mať veci, veď všetko musí potvrdiť vláda. Je teda predčasné hovoriť o víťazovi. Definoval by som to tak, že v prvej fáze obstála najlepšie. Projekt, ktorý firma predložila na ministerstvo nepoznám, avšak, pokiaľ bude v centre záujmu dopravná činnosť, problém nevidím," vraví dopravný námestník SAD Ing. Ján Štofančík.
V privatizačnej ponuke si môže nadobúdateľ uplatniť predkupné právo na ďaľšie akcie v rozsahu 7 až 17 percent po splnení záväzkov z kúpnej zmluvy. Nie však skôr, ako šesť mesiacov odo dňa, kedy sa stal akcionárom. Po predaji tohoto podielu sa predpokladá deponovanie 34 % na vyššie územné celky. "Ešte uplynie nejaký čas, kým sa tak stane, nebuďme skeptický a počkajme ako sa situácia utrasie."
Prvá časť kúpnej ceny je určovaná percentuálne podľa stavu vozidlového parku vo výške 1, 3, 5, respektíve 10 % z nominálnej hodnoty akcií. Splatená bude v hotovosti fondu. Zvyšnú časť ceny nadobúdateľ zaplatí fondu v dohodnutých splátkach a FNM takto prijaté finančné prostriedky použije na zvýšenie základného imania spoločnosti formou obnovy autobusového parku pre prímestskú a mestskú dopravu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.