dramatika Davida Hareho Ako to vidí Amy.
Nosnou témou hry, ktorej dej sa odohráva v jednej obývacej izbe na predmestí Londýna, je rozpor medzi súkromným životom herečky a jej kariérou, medzi umením a komercionalizáciou hereckého povolania. V plnej nahote sa v nej odkrýva morálku takého typu, keď jeden môže prežiť iba na úkor druhého.
V priebehu inscenácie sa postupne vyplavujú na povrch rozpory medzi idealizmom na jednej strane a pragmatizmom a kariérizmom na strane druhej. Autorov zámer totiž od začiatku smeruje k tomu, aby si divák nakoniec sám položil otázku, či divadlo je už definitívne mŕtve alebo či dnes, v čase tvrdej komercionalizácie, má ešte divákovi čo povedať.
Hosťujúci režisér Robert Šveda z Bratislavy pred premiérou zdôraznil, že autorom prezentovaný boj medzi herečkou, ktorá nechce prísť o svoje ilúzie, a medzi príslušníkom novej generácie, ktorý vie čo chce v živote dosiahnuť, sa dá ľahko preniesť aj na súčasné slovenské pomery.
"Počas skúšok sme si neraz poplakali, keď sme spolu s protagonistami hry prežívali jej základný dramatický konflikt," povedala jedna z účinkujúcich. Ako ďalej spresnila, bolo to najmä vtedy, keď si uvedomili, že aj slovenskí herci nehrajú divadlo, ale často robia reklamu len preto, aby vôbec prežili.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.