legislatívy.
Delegácia vedená hlavným vyjednávačom Jánom Figeľom však odmietla ponuku na uzavretie kapitoly inštitúcie. SR síce súhlasí s návrhom EÚ čo sa týka počtu kresiel v Európskom parlamente či hlasov v Rade ministrov, potrebuje však čas na jej schválenie doma.
Figeľ na včerajšom rokovaní vyjadril sklamanie nad návrhom EÚ v kapitole rozpočet - požiadal o jasnejší spôsob výpočtu príspevku SR, ale aj platieb zo strany EÚ, ako aj o silnejší záväzok, že EÚ poskytne Slovensku kompenzácie za jeho príspevky.
"Hodnotím rokovanie pozitívne, pretože Slovensko sa ďalej posunulo v negociačnom a tým aj integračnom procese," povedal Figeľ novinárom. Uzavretá kapitola doprava je podľa neho "dôležitou súčasťou európskej legislatívy pokrývajúcej jednotný trh".
Hoci Slovensko nakoniec pristúpilo na obmedzenie pri nákladnej cestnej doprave vnútri jedného členského štátu (tzv. kabotáž) na 2+2+1 rok, podľa Figeľa je základnou časťou kapitoly medzinárodná nákladná doprava. "V nej bude Slovensko od vstupu využívať plne liberalizovaný prístup na trh," uviedol.
Obmedzenie pri kabotáži, ktoré zabráni slovenským dopravcom prepravovať tovar napríklad z Viedne na letisko vo Schwechate, podľa Figeľa nebude mať zásadný vplyv na rozvoj dopravných služieb.
Okrem toho bude SR ďalej biletarálne rokovať s členskými štátmi o skoršej liberalizácii aj týchto služieb, ktoré predstavujú len jedno percento celkových dopravných služieb na trhu EÚ, uviedol hlavný slovenský vyjednávač.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.