by bolo popísať o aký divadelný žáner šlo, keďže ste v hodinovej mozaike výstupov našli skutočne všetko čo má syntetické divadlo mať: pantomímu, tanec, hudbu a nechýbali ani herecké vzťahy.
Základom celého zážitku bol žonglér Phillipe Meynard a hudobník Guillaume Hazebrock. Ak by ste sa nazdávali, že išlo o varieté, ste na omyle. Protagonisti v príbehu Zrnko, vystihli celú škálu medziľudských vzťahov a nálad. Každý z nás je v živote vlastne žonglérom, jedni sú šikovnejší a iní zas nevydržia tempo, ktoré im určujú. Päť gumených loptičiek v rukách Phillippa Meynarda primälo divákov v niektorých chvíľach k údivu. Klavírny prejav Gulliama Hazebroucka, rovnako ako výstupy jeho žonglérskeho kolegu, vôbec nepôsobili samoúčelne. Naopak, práve klavír a v jednej chvíli trúbka, boli určujúcimi prvkami celého predstavenia.
Pôsobivý bol výstup, kedy sa žonglér, ktorý sa ´vylúpol´ nečakane spoza opony, zmenil na tvora pripomínajúceho psychodelické kreatúry maliara Francisa Bacona. Pohyb oboch postáv evokoval nemé filmové grotesky a chvíľami ste mohli spoznať konkrétnych hrdinov, napríklad Bustera Keatona. Záverečný búrlivý potlesk preťal aj posledné pochybnosti organizátorov, či vôbec príjme košické publikum takýto netradičný divadelný kus. "Tento žáner sa vo Francúzsku teší čoraz väčšej pozornosti. Na Slovensku ste však niečo podobné videli po prvý raz. Reakcie divákov presvedčili, že nešlo o zlý nápad. Na budúci rok pozveme do Košíc súbor Nona-Nova s väčším predstavením. tentoraz totiž vystúpilo iba torzo tohto divadla," prezradil jazykový atašé Francúzskeho veľvyslanectva Bruno Boyer.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.