predbiehať, pretože sú úzke a o výsledku sa často rozhoduje iba v boxoch. Ani druhé podujatie série CART nebolo v tomto smere výnimkou.
I teraz však platilo, že to čo jednému prekáža inému môže vyhovovať. A tak zatiaľ, čo sa oválový špecialisti trápili, skúsený Michael Andretti sa doslova "vytešoval": "Pre mňa sú to vždy špeciálne preteky, pretože práve tu som prvýkrát zvíťazil." My si pripomeňme, že to bolo v roku 1986 a odvtedy sa syn Maria Andrettiho stal najúspešnejším pretekárom série, pričom svojim nedeľňajším víťazstvom opäť posunul vlastný rekord v počte víťazstiev už na štyridsaťdva (druhý Al Unser jr., má na konte 31 víťazstiev).
Nie najlepšie koncipovaný tohtoročný kalendár spôsobil, že medzi úvodným podujatím v mexickom Monterrey (10.marca) a druhými pretekmi v Long Beach vznikla päťtýždňová bublina, ktorú tímy síce využili na testovanie, no nadšené ňou veľmi neboli. Naviac po pretekoch v Montegi (28.apríla) sa kvôli pretekom v Indianapolis opäť nebude jazdiť celý máj a séria naberie tempo až začiatkom júna. Potom to ale bude stáť za to. Od druhého júna do prvého septembra je na programe jedenásť pretekov (prakticky každý týždeň) a seriózne tempo CART naberie až po príchode z Európy (Lausitzring a Rockingham).
Slávny parník Queen Mary, ktorý kotví v priľahlom zálive San Pedro Bay, bol svedkom už úctyhodného počtu majstrovských pretekov. Veď v rokoch 1976 1983 sa to jazdila formula jeden a bolo to práve tu (v roku 1980), kde legendárnemu Regazzonimu na konci cieľovej rovinky "zmäkol" zlomený brzdový pedál jeho Ensingu N180 a náraz do betónovej steny znamenal ochrnutie a koniec jednej kariéry. CART sa tu jazdí od roku 1984, keď v úvodných štyroch ročníkoch dominovala rodina Andrettiovcov (Mario 3x a Michael 1x WIN). Zo známejších mien pripomeňme, že v rokoch 1997 a 98 tu triumfoval Zanardi a o rok neskôr aj Montoya. Kráľom Long beach je však Al Unser Jjr., ktorý tu zvíťazil šesťkrát.
Zaujímavé je, že oproti F1 sa v týchto pretekoch neraz stane, že zvíťazí aj pretekár z konca štartového poľa. Napríklad v roku 2000 v Long Beach zvíťazil Paul Tracy až zo sedemnásteho miesta na štarte, čo je rekord na mestských okruhoch. Ďaleko k nemu však nemal ani nedeľňajší výkon Michaela Andrettiho, ktorý do pretekov štartoval z pätnásteho miesta. Úvod pretekov patril pochopiteľne pretekárom, ktorý boli najrýchlejší v kvalifikačných tréningoch. Po štarte sa teda do čela dostal da Matta pred Vasserom, Bräckom, Tracym a Kanaanom. Andretti jazdil na pätnástom mieste. Dlhé kolá sa potom poradie vôbec nemenilo a k prvej zmene došlo až v 17.kole, keď pre poruchu zostal stáť na trati Tony Kanaan. Samozrejme, že nasledovala žltá fáza a prvá PIT séria. Ani po nej sa však poradie nezmenilo. Podobná situácia nastala v 31.kole, keď na trati ostal Dixon a zatiaľ, čo všetci smerovali na druhú PIT STOP, do čela sa dostali Andretti a Papis, ktorí zvolili inú stratégiu. Dovtedy vedúci da Matta mal naviac v boxoch smolu, keď ho pri výjazde zostrelil prichádzajúci Fernandez a Brazílčan sa prepadol až na koniec štartového poľa. Nové poradie: Andretti, Papis, Vasser, Bräck, C. Fittipaldi a Tracy však vydržalo iba do 47.kola, keď tankovať museli aj dvaja vedúci piloti. Tretie séria PIT STOP prišla na rad v 61.kole, no väčšina ju absolvovala v plnej premávke, netušiac, že o dve kola neskôr havaruje Dominguez a bude nasledovať ďalšia žltá fáza. Práve tú potom využili Andretti a Papis, ktorí sa aj po tretej PIT stihli vrátiť na čelo pretekov. Rozstupy sa však za Safety carom scvrkli a preteky nabrali novú iskru. Vasser využil situáciu a dokázal predbehnúť Papisa, no na skúseného Andrettiho už nestačil ani jeho sústredený atak. Preteky dokončila iba polovica z dvadsiatky štartujúcich a tak si body doviezol aj Cristiano da Matta, ktorý vedie priebežné poradie. Tretie preteky sa jazdia v Montegi 27.apríla a sú v tomto roku prvými na ovale.
Výsledky CART Long Beach (90 kôl): 1. M. Andretti (Motorola) 2:02:14,542 h (139,096 km), 2. Vasser (Team Rahal) + 0,466, 3. Papis (Sigma) + 4,698, 4. Bräck (Ganassi) + 5,250, 5. Jourdain jr., (Team Rahal) + 7,488, 6. Takagi (Walker) + 8,330, 7. Tracy (Team Green) + 10,129, 8. da Matta (Newman/Haas) + 10,823, 9. Franchitti (Team Green) + 11,460, 10. Fernandez (Fernandez) + 35,789. Stav po dvoch pretekoch: 1. da Matta 27 bodov, 2. M .Andretti 22, 3. Jourdain jr., 12, 4. Franchitti 20, 5. Papis 18, 6. Vasser 17, 7. C. Fittipaldi 14, 8. Bräck 12, 9. Tracy 11, 10. Tagliani 10, 11. Takagi a Dixon 8, 13. Carpentier 6, 14. Servia a Fernandez po 5, 16. Junqueira 2, 17. Nakano 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.