Korzár logo Korzár

CART - Andretti posúval svoj rekord

Štandardné mestské okruhy aké poznáme z Monaka, či kalifornského Long Beach nám vďaka svojmu charakteru veľa vzrušenia neponúkajú. Nedá sa na nich

predbiehať, pretože sú úzke a o výsledku sa často rozhoduje iba v boxoch. Ani druhé podujatie série CART nebolo v tomto smere výnimkou.

I teraz však platilo, že to čo jednému prekáža inému môže vyhovovať. A tak zatiaľ, čo sa oválový špecialisti trápili, skúsený Michael Andretti sa doslova "vytešoval": "Pre mňa sú to vždy špeciálne preteky, pretože práve tu som prvýkrát zvíťazil." My si pripomeňme, že to bolo v roku 1986 a odvtedy sa syn Maria Andrettiho stal najúspešnejším pretekárom série, pričom svojim nedeľňajším víťazstvom opäť posunul vlastný rekord v počte víťazstiev už na štyridsaťdva (druhý Al Unser jr., má na konte 31 víťazstiev).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nie najlepšie koncipovaný tohtoročný kalendár spôsobil, že medzi úvodným podujatím v mexickom Monterrey (10.marca) a druhými pretekmi v Long Beach vznikla päťtýždňová bublina, ktorú tímy síce využili na testovanie, no nadšené ňou veľmi neboli. Naviac po pretekoch v Montegi (28.apríla) sa kvôli pretekom v Indianapolis opäť nebude jazdiť celý máj a séria naberie tempo až začiatkom júna. Potom to ale bude stáť za to. Od druhého júna do prvého septembra je na programe jedenásť pretekov (prakticky každý týždeň) a seriózne tempo CART naberie až po príchode z Európy (Lausitzring a Rockingham).

Slávny parník Queen Mary, ktorý kotví v priľahlom zálive San Pedro Bay, bol svedkom už úctyhodného počtu majstrovských pretekov. Veď v rokoch 1976 1983 sa to jazdila formula jeden a bolo to práve tu (v roku 1980), kde legendárnemu Regazzonimu na konci cieľovej rovinky "zmäkol" zlomený brzdový pedál jeho Ensingu N180 a náraz do betónovej steny znamenal ochrnutie a koniec jednej kariéry. CART sa tu jazdí od roku 1984, keď v úvodných štyroch ročníkoch dominovala rodina Andrettiovcov (Mario 3x a Michael 1x WIN). Zo známejších mien pripomeňme, že v rokoch 1997 a 98 tu triumfoval Zanardi a o rok neskôr aj Montoya. Kráľom Long beach je však Al Unser Jjr., ktorý tu zvíťazil šesťkrát.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavé je, že oproti F1 sa v týchto pretekoch neraz stane, že zvíťazí aj pretekár z konca štartového poľa. Napríklad v roku 2000 v Long Beach zvíťazil Paul Tracy až zo sedemnásteho miesta na štarte, čo je rekord na mestských okruhoch. Ďaleko k nemu však nemal ani nedeľňajší výkon Michaela Andrettiho, ktorý do pretekov štartoval z pätnásteho miesta. Úvod pretekov patril pochopiteľne pretekárom, ktorý boli najrýchlejší v kvalifikačných tréningoch. Po štarte sa teda do čela dostal da Matta pred Vasserom, Bräckom, Tracym a Kanaanom. Andretti jazdil na pätnástom mieste. Dlhé kolá sa potom poradie vôbec nemenilo a k prvej zmene došlo až v 17.kole, keď pre poruchu zostal stáť na trati Tony Kanaan. Samozrejme, že nasledovala žltá fáza a prvá PIT séria. Ani po nej sa však poradie nezmenilo. Podobná situácia nastala v 31.kole, keď na trati ostal Dixon a zatiaľ, čo všetci smerovali na druhú PIT STOP, do čela sa dostali Andretti a Papis, ktorí zvolili inú stratégiu. Dovtedy vedúci da Matta mal naviac v boxoch smolu, keď ho pri výjazde zostrelil prichádzajúci Fernandez a Brazílčan sa prepadol až na koniec štartového poľa. Nové poradie: Andretti, Papis, Vasser, Bräck, C. Fittipaldi a Tracy však vydržalo iba do 47.kola, keď tankovať museli aj dvaja vedúci piloti. Tretie séria PIT STOP prišla na rad v 61.kole, no väčšina ju absolvovala v plnej premávke, netušiac, že o dve kola neskôr havaruje Dominguez a bude nasledovať ďalšia žltá fáza. Práve tú potom využili Andretti a Papis, ktorí sa aj po tretej PIT stihli vrátiť na čelo pretekov. Rozstupy sa však za Safety carom scvrkli a preteky nabrali novú iskru. Vasser využil situáciu a dokázal predbehnúť Papisa, no na skúseného Andrettiho už nestačil ani jeho sústredený atak. Preteky dokončila iba polovica z dvadsiatky štartujúcich a tak si body doviezol aj Cristiano da Matta, ktorý vedie priebežné poradie. Tretie preteky sa jazdia v Montegi 27.apríla a sú v tomto roku prvými na ovale.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky CART Long Beach (90 kôl): 1. M. Andretti (Motorola) 2:02:14,542 h (139,096 km), 2. Vasser (Team Rahal) + 0,466, 3. Papis (Sigma) + 4,698, 4. Bräck (Ganassi) + 5,250, 5. Jourdain jr., (Team Rahal) + 7,488, 6. Takagi (Walker) + 8,330, 7. Tracy (Team Green) + 10,129, 8. da Matta (Newman/Haas) + 10,823, 9. Franchitti (Team Green) + 11,460, 10. Fernandez (Fernandez) + 35,789. Stav po dvoch pretekoch: 1. da Matta 27 bodov, 2. M .Andretti 22, 3. Jourdain jr., 12, 4. Franchitti 20, 5. Papis 18, 6. Vasser 17, 7. C. Fittipaldi 14, 8. Bräck 12, 9. Tracy 11, 10. Tagliani 10, 11. Takagi a Dixon 8, 13. Carpentier 6, 14. Servia a Fernandez po 5, 16. Junqueira 2, 17. Nakano 1.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 965
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 118
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 256
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 319
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 054
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 885
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 184
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 117
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 519
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 179
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 847
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 575
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 376
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 7 892
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 519
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 179
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 847
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 575
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 376
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 7 892
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu