Maserati, ktoré odborníci považujú nie len za technické, ale aj za umelecké diela. Skuočnou bombou na tejto výstave, ktorá potrvá do 14. júla, bude prototyp nového superšportového Ferrari. O tomto vozidle, zatiaľ označenom kódom FX, sa všeobecne vie, že bude pokračovateľom úspešných modelov F40 a F50 a že jeho definitívne označenie bude F60. Ferrari F60 bude v sériovej podobe (ktorá sa ale zrejme bude od prototypu FX odlišovať len minimálne) verejnosti predstavené na septembrovom autosalóne v Paríži. Nové Ferrari demonštruje možnosti prenosu špičkových technológií z monopostov F1 na vozidlo pre "bežnú" cestnú premávku. Nosné časti a karoséria vozidla, na vývoji ktorého sa podieľal aj majster sveta Michael Schumacher, sú zhotovené z uhlíkových kompozitov. Do nádherného aerodynamického hávu vozidlo odelo známe dizajnérske štúdio Pininfarina. Dvere, siahajúce hlboko do strechy, sa otvárajú šikmo nahor. Pretože šéf firmy Ferrari Luca di Montezemolo za žiadnu cenu nechcel, aby perfektné línie vozidla narúšal pevný zadný spojler, je toto vozidlo vystrojené vysúvateľným spojlerom, ktorého stupeň vysunutia závisí na rýchlosti jazdy. Na pohon vozidla slúži šesťlitrový vidlicový dvanásťvalec výkonu 478 kW, sedemstupňová prevodovka je vystrojená poloautomatickým systémom radenia (podobným ako v monopostoch F1). Sedadlá, ktorých nosná časť je zhotovená z uhlíkových kompozitov, sú potiahnuté červenou kožou. Volant má, rovnako ako v monopostoch F1, rovnú hornú časť, v ktorej sú svietiace diódy, indikujúce otáčky.
Nový Ferrari by mal zrýchliť z 0 na 100 km/h za približne tri sekundy a mal by dosiahnuť maximálnu rýchlosť vyše 330 km/h. Vozidlo bude vyrobené len v obmedzenej sérii najviac 300 kusov, takže sa predpokladá, že bude oň skutočná "bitka" - aj keď jeho cena bude okolo pol milióna eúr.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.