MECOM sponzoruje Smer, Fico pritom nevie, čo je to za firmu
Michalovce Predseda Smeru a poslanec parlamentu Róbert Fico sa vydal na cesty, aby pre svoju stranu nazbieral ďalšie politické body aj na vzdialenom
Štefan Frimmer
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
východe. Náš denník mu počas jeho pobytu v Michalovciach položil niekoľko otázok.
Väčšina vrcholových politikov víkendový republikový snem HZDS v Nitre ignorovala. Vy ste sa rozhodli inak. Mení sa politika Smeru vo vzťahu k Mečiarovi a jeho hnutiu?
Stále opakujeme to isté. HZDS vylučovať z možnej spolupráce nebudeme, ale s pánom Mečiarom nie sme pripravení spolupracovať. Za žiadnych okolností. Na snem som nešiel preto, aby som provokoval. HZDS je tridsaťpercentná strana a treba s ňou normálne komunikovať, ako s ktoroukoľvek inou stranou. Je detinské, ak troj, či päťpercentné strany, ktoré sa dnes motkajú vo vláde, to ignorujú a tvária sa ako veľkí hrdinovia.
Päť mesiacov pred parlamentnými voľbami, kedy mnohé strany ešte len rozmýšľajú nad volebnou stratégiou, odštartoval SMER svoju volebnú kampaň. A nie hocako, predvolebnými bilboardami ste oblepili Slovensko. Koľko peňazí plánujete do kampane investovať a odkiaľ ich zoberiete?
Je pravdou, že s predvolebnými aktivitami sme začali už pred niekoľkými týždňami, podľa hodnotení analytikov mali práve tieto aktivity vplyv na zvýšenie našich preferencií. Bilboardov s topánkami bolo na Slovensku iba 16 a vyvolali obrovskú vlnu reakcií v médiách. Dobrá kampaň je taká, ktorá vyvolá reakciu.
Vyhli ste sa odpovedi na moju otázku. Aká drahá bude kampaň Smeru ?
Rokujeme s bankami o poskytnutí úveru. Chceme si zobrať takú pôžičku, ktorá zodpovie štátnemu príspevku, ktorý dostane strana po parlamentných voľbách. Okrem toho, máme zmluvu s reklamnou agentúrou, ktorá má k dispozícii bilboardy a táto agentúra zabezpečuje dlhodobé prezentovanie Smeru. Zatiaľ nerobíme vstupy do médií, televízie a rozhlasu. Takže volebná kampaň nebude taká drahá, ako sa zdá. Presnú sumu ťažko odhadnúť, rozpočet strany na rok 2002 je 13 miliónov korún, pričom časť tejto sumy je vyčlenená na kampaň.
Bilboard Ako sa kradlo za Mečiara, tak sa kradne za Dzurindu, vyvolal kontroverzné reakcie. Bude kampaň Smeru konfrontačná ako napríklad v Maďarsku?
Čo je konfrontačnejšie, spomínaný bilboard, ktorého obsah je preukázateľný štatistikami, ktoré hovoria, že korupcia na Slovensku je horšia ako v Kolumbii, alebo Dzurindove vyhlásenia na moju adresu, že som povedal čosi ako Miklós Duraj. Za spomínaným bilboardom si stojím. A to som bol k Dzurindovi ešte láskavý.
Medzi takmer päťdesiatkou sponzorov sme našli aj humenskú firmu MECOM, ktorá Smeru v minulom roku venovala šesťmiestnu sumu. Majiteľ sprivatizoval mäsokombinát ešte za predchádzajúcej mečiarovej vlády. Zdá sa, že sa potvrdzuje pravidlo o spájaní sa Smeru s ľuďmi, ktorí zbohatli vďaka HZDS.
Prepáčte, ale pokiaľ ide o MECOM, neviem presne o akú spoločnosť ide. Rozhodli sa podporiť Smer a urobili tak transparentne. Nevidím v tom však účelovosť. Šesťmiestna suma je pre ľudí veľa peňazí, ale z hľadiska fungovania politickej strany to nie je suma, kvôli ktorej sa budeme s niektorým z podnikateľov baviť o tom, či za svoj príspevok niečo chce, alebo nie.
Znamená to, že ak by dal viac, tak potom ste ochotní robiť ústupky vo svojej politike?
Môžete si to vysvetľovať ako chcete. Sme veľmi opatrní, aby v Smere nebol sponzor, ktorý by držal stranu pevne a mohol ju ovplyvňovať. Máme výhodu v tom, že nám pomáha veľké množstvo malých sponzorov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.