vlaky nákladnej dopravy odklonené na iný smer, aby osobná doprava nemeškala. Aj železnica však z času na čas potrebuje rekonštrukciu.
"Ak chceme robiť prepravu na určitej úrovni a dodržiavať cestovný poriadok nemáme inú možnosť len trate rekonštruovať. Aj koľaje majú svoju životnosť, preto ich treba reparovať. Ľudia využívajúci naše služby to jednoducho musia pochopiť. Denne máme 13 - 15 výluk, ktoré ovplyvňujú bezprostredný život na železnici," hovorí vedúci riadenia dopravy Železníc SR Viliam Čikovský.
Ako dodáva, riadiaci pracovníci sa snažia všemožne eliminovať meškanie vlakov. "Momentálne prebieha rekonštrukcia v úseku Družstevná pri Hornáde - Košice, ktorá potrvá do júna. V úseku Streda nad Bodrogom - Slovenské Nové Mesto nám veľa problémov narobil železničný most, ktorý už doslova padá do Bodrogu. Oprava si vyžiada dlhší čas. Predpokladám, že potrvá do polovice decembra. Medzi zastávkami Lipany - Pusté Pole - Plaveč opravíme trať do mesiaca, na trati Bánovce - Trebišov za dva týždne. Asi najvážnejšia situácia je medzi Plavečom a štátnou hranicou s Poľskom. Oprorný múr drží len vďaka zázraku, vždy keď zaprší, zosúva sa."
Aj napriek spomínaným rekonštrukciám, keď jazdia v spomínaných úsekoch vlaky len po jednej koľaji sa železnice snažia grafikon dodržiavať. "Zatiaľ ho plníme na 98%, pričom zmluva so štátom nám stanovuje ešte o dve percentá nižšiu povolenú hranicu. Nákladnú dopravu z okolia Humenného sme odsunuli, pričom vlaky nekončia v Košiciach, ale Prešove. Podobne využívame aj južný sektor, čím získavame voľné trate pre osobnú dopravu."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.