klimatickým podmienkam najčastejším miestom testovania tímov F1 a tie sa tu cítia skutočne ako doma. Keď tu však v roku 1991 prišli po prvýkrát, boli zaskočení náročnosťou okruhu, ktorý si vyžaduje dôkladné naštudovanie. Učenliví pretekári i tímy si však rýchlo zvykli a dnes ho považujú za svoj obľúbený. V podstate ide o kombináciu rýchlych a pomalých zákrut s dlho cieľovou rovinkou, kde sa dá dobre predbiehať. Povrch je drsný a náročný na pneumatiky, ktoré sa tu rýchlo opotrebuvajú. Kombinácie zákrut a tiež bočný vietor robí nastavenie podvozku komplikovaným, no skúsenosti robia svoje. Inak povedané aj toto je okruh, kde sa ukáže kto kam (výkonnostne) patrí. Na tejto trati, ktorá leží asi tridsať kilometrov severne od centra Barcelony, sa bude v tomto roku jazdiť už dvanástykrát. V celkovej bilancii je to však už 32. ročník veľkej ceny Španielska, keď tie predošlé sa jazdili na okruhoch Pedrables (1951, 1954), Montjuich (1969, 71, 73, 75), Jarama (1968, 70, 72, 74, 76-79, 81) a Jerez (1986-1990). Vlani sa už tretíkrát z víťazstva v Barcelone tešil Michael Schumacher, keď v nájazde do posledného kola vytiekol olej z hydrauliky dovtedy vedúcemu Häkkinenovi, ktorý nemohol už zaradiť rýchlosť a musel odstúpiť. Prvé body (a hneď za druhé miesto) si tu vlani pripísal aj Juan Pablo Montoya. Po ukážke nadvlády "červených" v Imole sa aj v tomto roku očakáva víťazstvo MiSchumachera, no v F1 nie je nič vopred isté a tak si radšej počkajme do nedele. Štart pretekov, ktoré sa jazdia na 65 kôl, je o 14.00 SEČ.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.