prizerania stovky zvedavcov, najmä tých najmenších, veselo zabafkala.
Prebúdzanie vláčika, ktorý oddychuje mimo sezónu v rotunde rušňového depa, sa stáva obľúbenou atrakciou Košičanov. O lokomotívu s výrobným rokom 1884 sa stará okolo 14 nadšencov z klubu priateľov parnej mašinky pod vedením Ing. Františka Kuproviča.
Súčasťou celej akcie bola obrovská dva dni trvajúca rušňoparáda, na ktorej defilovali lokomotívy z Vrútok, Bratislavy a Zvolena. Na obrovskej točni sa vynímala napríklad aj mašinka Malý býček, vyrobená v roku 1908 vo Viedni, alebo majestátny Albatros vyrobený v roku 1954 v Škode Plzeň. Okrem parných lokomotív sú už technickými pamiatkami aj motorové, či dieslové. Každá z nich má príznačný názov, napríklad Pomaranč alebo Sergej.
Atrakciou pre prítomných boli nielen jazdy na historických lokomotívach, ale napríklad aj ukážka práce nehodového žeriavu a výstavka netradičných rušňových modelov Jána Nováka.
Ako sme sa dozvedeli, prebudenú Katku prevezú dnes do Čermeľa a prvých pasažierov tejto sezóny povezie ako tradične 1. mája.
Autor: hra
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.