Fiľakovských Kľačanoch neďaleko Lučenca. Na úvodnom podujatí sa zišlo len 26 pretekárov v štyroch kubatúrach, pričom viacerí aktéri si tento fakt vysvetľovali zvýšením poplatku za licenciu, ktorý z vlaňajších 1500 Sk vzrástol na súčasných 3500 Sk.
Už po predpoludňajších tréningových jazdách bolo jasné, kto bude na tomto podujatí diktovať tempo. V autokrosových špeciáloch buginách dominovali v oboch kubatúrach do 1600 cm3 a 4000 cm3 niekoľkonásobní majstri Igor Vlasatý a Anton Lacko. Škoda, že na štarte sme videli len sedem bugín, ktoré tým pádom jazdili spoločne. Košický pretekár z Motorsportu Vlasatý dosiahol v tréningu najrýchlejší čas, a tak sa očakával súboj tejto dvojice. Lacko dlho zvažoval účasť v tohtoročnej sezóne, no na poslednú chvíľu získal licenciu a vo Fiľakovských Kľačanoch aj očakávané prvenstvo. "Vôbec som si nemyslel, že v tréningu zajazdím najlepší čas. Išlo sa mi dobre a jednoducho to vyšlo. V prvej kvalifikačnej jazde som nechcel riskovať stret so silnejšou Lackovou buginou, preto som po štarte v prvej ľavej ubral plyn," povedal I. Vlasatý. V nej skončil na treťom mieste, keď pred neho sa dostal Miloš Kalinič. V ďalšej bol druhý a tretiu vyhral. V tejto divízii okrem spomínanej dvojice súťažil aj Peter Levkuš st., ktorý skončil na treťom mieste. Vo finále si podľa očakávania najlepšie počínal Lacko na Tatre, za ktorým jazdil I. Vlasatý na Seate. Hneď v prvom kole finálovej jazdy bolo poradie Lacko, Vlasatý, Kalinič, Marton, Rýzek a Levkuš. V ostrej ľavej zákrute pred cieľom však ostal na ochrannom násype Kalinič a súperi sa mu vzdialili. "V ostrej ľavej som sa snažil podísť I. Vlasatého, avšak vycítil môj zámer a zavrel ma, čím som sa dostal mimo trať. Dlhšie mi trvalo, kým som sa dostal späť. Nakoniec som skončil na druhom mieste práve za Igorom Vlasatým. Snažil som sa s ním držať krok, čo sa mi darilo. S výsledkom i priebehom prvého podujatia som spokojný," prezradil Miloš Kalinič. Jeho stíhacia jazda za vedúcim pretekárom v triede do 1600 cm 3 sa skončila kuriózne, no so šťastným koncom, keď Kaliniča predbehlo jeho vlastné ľavé zadné koleso. "Ešte dobre, že sa to stalo až v cieli," konštatoval s úsmevom pretekár zo Slovenského Nového Mesta.
Spočiatku výborne si počínal mladý talent z Prietrže - Milan Rýzek mladší, ktorý, ako sa zdá, pokračuje v šľapajach svojho otca, bývalého vynikajúceho autokrosového reprezentanta. V dobre rozbehnutých úvodných pretekoch mu však radosť prekazila chyba prevodovky, i tak však so svojou Tatrou 6 VS skončil tretí. "Škoda, mohlo to byť lepšie, ale na druhej strane sme na aute veľké úpravy nerobili. V prvom rade potrebujem veľa trénovať a jazdiť, aj preto mám vo svojom tohtoročnom programe aj jedny preteky automobilov do vrchu," povedal po podujatí mladý pretekár.
Medzi plechovými autami sa najviac o vzrušenie medzi divákmi postaral Viktor Pastierovič, keď v kvalifikácii predviedol excelentné salto, po ktorom museli jeho mechanici robiť všetko pre to, aby mohol nastúpiť aspoň v B-finále. Nakoniec si vybojoval účasť aj v A-finále, kde najskôr urobil hodiny a potom predčasne skončil dve kolá pred cieľom. V plechových autách do 2000 cm3 vyhral Karol Šedivý a tritisícpäťstovkách dominoval podľa očakávania Milan Troška.
Výsledky D3-1600: 1. I. Vlasatý, 2. M. Kalinič, 3. P. Levkuš st., D3-4000: 1. A. Lacko, 2. M. Marton, 3. M. Rýzek, D1-2000: 1. K. Šedivý, 2. R. Vlčko, 3. M. Pospíchal, D1-3500: 1. M. Troška, 2. M. Dobranský, 3. J. Zimerman.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.