ktoré absolvovali 487,5 km dlhú trať s dvanástimi rýchlostnými skúškami v celkovej dĺžke 174,40 km sa predstavila aj jediná slovenská posádka, ktorú reprezentoval vicemajster Slovenskej republiky Tibor Cserhalmi s novým navigátorom Karolom Bodnárom na Škode Octavia WRC Evo 2. "Na Morave sa zišla veľmi slušná konkurencia, ktorá je nevyhnutná pre rast každého mladého pretekára, avšak naším hlavným cieľom bolo najmä odskúšať nové zloženie posádky, ktorá odštartuje v takejto konštelácii po prvý raz," povedal pre Motozónu nový vedúci prešovského tímu Mimex Jaroslav Vadoc.
Víťazstvo na tomto podujatí si napokon po náročnej súťaži pripísal Tomáš Hrdinka na Subaru Impreza WRC, ktorý sa časom 1:26:33,10 h stal víťazom XXI. Valašskej rally, Slovenská posádka bola po piatkovej "nočnej" etape priebežne na 7. pozícii (1. Pech, 2. Hrdinka, 3. Triner, 4. Š. Vojtěch, 5. K. Trojan, 6. J. Kopecký...), avšak po druhej ereske nasledujúceho dňa Choryně Zámrsky jej prestal fungovať diferenciál a dôsledkom bolo poškodenie zadnej časti vozidla, čo znamenalo pokles o niekoľko priečok nižšie. Napriek technickým problémom došla posádka Tibor Cserhalmi Karol Bodnár do cieľa na trinástej pozícii so stratou necelých 6 min. na vedúcu dvojicu. "Škoda, že nám počiatočné tempo nevydržalo až do cieľa, ale zlyhala technika a my sme sa v prvom rade snažili dôjsť a úplne nerozbiť auto, i keď sa už s ním veľmi nedalo ísť. Štart na tomto podujatí sa nám však vyplatil, jednak sme najazdili ďalšie kilometre a jednak sme si s Karolom Bodnárom na seba viac zvykali. Po problémoch s technikou sme sa už snažili ísť potom aspoň pre divákov a médiá. Trináste miesto pre nás neznamená sklamanie, práve naopak," povedal v cieli mladý prešovský pretekár.
Koncom tohto týždňa už čaká východoslovenskú dvojicu IV. Rallye Gemer - Malohontu, kde sa opäť predstavia so Škodou Octavia WRC. Na gemerských tratiach chcú podľa vlastných slov obstáť čo najlepšie a zanechať aj medzi slovenskými priaznivcami rallye čo najpriaznivejší dojem. "V prvom rade to znamená neurobiť hanbu nášmu štartovnému číslu jeden. Gemerské trate sú na rozdiel od vlaňajška otvorenejšie a pozor si budeme musieť dávať najmä na večerný okruh, ktorý sa ide na pomerne šmykľavom asfalte pomedzi obrubníky, i keď na druhej strane to bude atraktívny zážitok pre divákov," hovorí co-pilot Karol Bodnár. "Diváci si tam v jednom jedinom úseku budú môcť odkontrolovať nielen časy jednotlivých posádok, ale porovnať aj rôzne jazdecké štýly." Podľa vyjadrenia Tibora Cserhalmiho, ktorý sa stal na valašsku miláčikom tamojšieho publika, budú jazdiť viac "na čas", ale tak, aby si na svoje prišli aj priaznivci slovenskej rallye.
Autor: ena
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.