šesťnásobný majster Zóny strednej Európy, pretekár púchovského Matador Racing Teamu Peter Jureňa. Ten si zo svojho prvého zahraničného vystúpenia priniesol v silnej konkurencii druhé miesto celkove i v skupine N majstrovstiev Európy a prvé v Zóne strednej Európy. Prekvapenie o to väčšie, že jazdec Matadoru štartoval ešte stále so svojím starým Fordom Escort Cosworth, pretože jeho avizovanému novému Mitsubishi Lancer Evo 7 ešte stále chýbajú niektoré diely a premiéru by malo mať až v Čiernom Balogu 11. - 12. mája tohto roku.
"Náš starý Ford jednoznačne ukázal, že má charakter," komentoval Peter Jureňa svoj prvý tohtoročný medzinárodný úspech. "Na novú techniku však už čakám niekoľko rokov a teším sa na prvé vystúpenie s Mitsubishi na druhých pretekoch slovenského šampionátu v kopcoch," dodal.
Jeho rakúske vystúpenie sa konalo za extrémne studeného počasia, pričom v prvých dvoch sobotňajších tréningoch mal problémy s výkonom motora. Tie sa jeho mechanikom podarilo odstrániť a v ďalšom priebehu podujatia už išiel bez podobných starostí. "Po výsledkoch v tréningoch sme pred prvou nedeľňajšou jazdou usúdili, že na vlaňajšieho enkového šampióna R. Waneka nemáme, pretože jeho BMW M3 bola naozaj špičkovo pripravené. Rátali sme s umiestneníém do štvrtej pozície, preto tá skutočná druhá bola naozaj nad očakávanie. Auto vynikajúco fungovalo, navyše mal Peter v prvej ostrej jazde najrýchlejší štart. Teší nás, pochopiteľne, aj prvenstvo v hodnotení majstrovstiev Zóny strednej Európy," hodnotil rakúske vystúpenie manažér tímu Matador Racing Miloš Ozimý.
Výsledky -celkové umiestnenie: 1. Roland Wanek (BMW M 3) 5:07,857, 2. Peter Jureňa (Ford Escort Cosworth) 5:12,938, 3.Piergiorgo Bedini (Ford Escort Cosworth) 5:13,314. Zóna strednej Európy: 1. Peter Jureňa, 2. Jiří Voves (Subaru Impreza), 3 .Dubravko Čikor (BMW M 3.
Autor: ena
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.