domáhal aj český pretekár Tomáš Enge. Ten si po vlaňajšom víťazstve na tejto trati veril a už v kvalifikácii zajazdil druhý najrýchlejší čas. "Na tomto okruhu sa veľmi predbiehať nedá a dobrý štart je tu skutočne dôležitý. Pokúsim sa preto zopakovať minuloročný úspech, keď som sa z rovnakého miesta na štarte dostal do čela pretekov a udržal ho až do konca," trúfal si dvadsaťpäťročný Čech. Vlani mal Tomáš po pretekoch Barcelone už štrnásť bodov a za vedúcim pilotom priebežného poradia, Justinom Wilsonom, zaostával iba jediný bod. Teraz zo Španielska odchádzal iba s chudobnou polovicou.
O katalánskom okruhu je známe, že predbiehaniu veľmi nepraje a od pretekov takých vyrovnaných disciplín akou je aj F3000 sa dramatický závod ani neočakáva. O to viac sa preto pozornosť sústreďuje na štart, ktorý je mimoriadne dôležitým okamihom pre ďalší vývoj pretekov. Pochopiteľne, že si to uvedomovali aj skúsení matadori akými sú Enge i Bourdais a pozorne sa koncentrovali na dôležitý okamih zhasnutia štartových svetiel. Chlieb sa mal lámať v nájazde do prvej zákruty a obaja rivali sa k nej blížili koleso na kolese. Zatiaľ čo Francúz využil vnútorný prejazd, Čech (aby sa vošiel do zákruty) musel pribrzdiť. Na konci prvého kola teda bolo poradie Bourdais, Enge, Pantano, Mauricio, Haberfeld a Toccacelo. Nečakane sa však toto poradie zmenilo už v druhom kole, keď český pretekár v zákrute "Renault" nemohol zaradiť správny prevodový stupeň a druhé miesto musel prenechať Giorgovi Pantanovi. "Podaril sa mi výborný štart," opisuje situáciu Tomáš Enge, "no rovnako dobre odštartoval aj Bourdais a nedal mi šancu dostať sa na prvé miesto. Šiel som teda tesne v jeho závese a dúfal, že prebrzdí prvú zákrutu. Zvládol ju však dobre. V úvode druhého kola som mal potom problémy s prevodovkou, keď som štvorku zaradil až na štvrtý pokus. To využil Pantano, ktorý okolo mňa preletel a ja som mu v tom nijako nemohol zabrániť." Upravené poradie Bourdais, Pantano, Enge, Mauricio, Haberfeld a Toccacelo sa potom nezmenilo až do posledného, tridsiateho druhého kola. Po počiatočnej snahe vrátiť sa na druhé miesto sa Enge zmieril s tretím miestom a čakal už iba na chyby súperov. Tie však neprichádzali. Nudné preteky sa však v závere predsa len dočkali dramatického vyvrcholenia. Horkokrvný Talian Pantano vytvoril v posledných troch kolách na Francúza skutočne enormný tlak a Sebastiana Bourdaisa prinútil ku chybe. Nervózny Francúz tak v poslednom kole pred zákrutou Wurth brzdil príliš neskoro a preletel štrkovou zónou. Aj napriek tomu sa síce stihol ešte vrátiť na trať, no zatiaľ sa okolo neho prehnal nielen Pantano ale aj Enge a dvadsaťtriročnému mladíkovi, ktorý oslavuje narodeniny v rovnaký deň ako legendárny Mario Andretti, zostalo iba tretie miesto. Na ďalších miestach sa už poradie nezmenilo.
"Juniorka" má teda za sebou svoju štvrtinu a zdá sa, že tento ročník bude podstatne vyrovnanejší ako ten vlaňajší. Vedúci pretekár priebežného poradia, Rodrigo Sperafico, totiž skončil na nebodovanom siedmom mieste a čelo sa začína vyrovnávať. Oproti Brazílčanovi však konštantnou výkonnosťou presvedčil aj Bourdais (vo všetkých troch pretekoch vyjazdil Pole position) a do hry sa druhým miestom vracia aj Enge. Rakúsky A1 ring, ktorý na pretekárov čaká o dva týždne je k pretekaniu (predbiehaniu) podstatne žičlivejší ako Barcelona a tak sa zasa máme načo tešiť.
Výsledky F3000 v Barcelone (32 kôl): 1. Pantano (Coloni) 51:44:572 min. (177,385km/h), 2. Enge (Arden) + 0,897, 3. Bourdais (SuperNova) + 8,159, 4. Mauricio (RedBull) + 11,960, 5. Haberfeld (Astromega) + 19,684, 6. Toccacelo (Coloni) + 20,383. (PP: Boudais (SuperNova)1:32:779, NK: Bourdais (SuperNova) 1:35:307 v 3. kole, Viedli: 1. -31. kolo Bourdais, 32. k -Pantano). Stav po troch pretekoch : 1. Ro. Sperafico 16 bodov, 2. Pantano a Bourdais po 14, 4. Haberfeld 8, 5. Enge a Mauricio po 7, 7. Pizzonia 6, 8. Wirdheim, Freisacher a Toccacelo po 2. Tímy: 1. Durango Formula a Coloni F3000 po 16 bodov, 3. SuperNova Racing 14, 4. Arden International a Red Bull Junior Team po 9, 6. Team Astromega 8, 7. Petrobras Junior Team 6.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.