Michael Schumacher a čistým hattrickom potvrdil ambície na piaty titul. Jeho monopost ferrari F2002, ktorý sa prvýkrát uviedol až v Brazílii, zatiaľ teda nikto neporazil a šampionát sa dostáva do stereotypu.
Prevaha "červených rakiet" z Maranella sa potvrdila už v kvalifikácii, keď sa znova zopakoval dramatický súboj z Imoly medzi Barrichellom a Schumacherom. I tentoraz pole position dlho atakoval Brazílčan, no v samotnom závere sa Nemec sústredil o tri desatiny prekonal tímového kolegu a vytvoril aj nový absolútny rekord okruhu (1:16:364 min.). V sobotu to však nebol jediný vzrušujúci moment. Asi desať minút pred koncom kvalifikácie sa v nájazde do cieľovej rovinky ulomil predný spoiler na monoposte minardi Alexa Yoonga a kvalifikácia bola prerušená. V rovnakom čase zablokoval nájazdovú uličku do boxov aj Allan McNish, ktorý dostal hodiny a na chvíľu znemožnil vjazd do depa. Po troch minútach kvalifikácia pokračovala a poslednú šancu na dobrý výsledok dostal Montoya, ktorý dovtedy figuroval na ôsmom mieste, pretože pri prvej jazde mu vypovedal motor a Juan musel presadať do náhradného monopostu nastaveného na Ralfa Schumachera. Kolumbijčan sa však so situáciou popasoval a v poslednej minúte stihol zajazdiť štvrtý najrýchlejší čas. Ako sa neskôr ukázalo, problémy s krídlami tímu Minardi neboli náhodné a pokračovali aj v nedeľu, keď sa na konci cieľovej rovinky odlomilo aj zadné krídlo Marka Webbera. Šéf tímu Paul Stoddart rýchlo situáciu analyzoval a rozhodol, že nebude riskovať zdravie pretekárov a svoje monoposty zo štartu pretekov odvolal. To však stále nebola jediná zmena na štartovom rošte. Na pätnástom mieste sa pôvodne kvalifikoval aj Eddie Irvine na monoposte jaguar, no technická kontrola zistila, že vzorka jeho paliva nesúhlasí s povolenou zmesou a odobrala Írovi všetky dosiahnuté časy, čím ho odsunula až na posledné miesto. Tesne pred záverom nedeľňajšieho zahrievacom tréningu sa objavili tiež problémy s hydraulikou na monoposte (číslo podvozku 219) Michaela Schumachera a Nemec, ktorý zostal stáť na trati, musel do pretekov nastupoval s náhradným autom (č.p.221).
V prvom rade na štarte pretekov teda stáli Schumacher a Barrichelo nasledovaní Ralfom a Montoyom. Bude sa nebodaj opakovať situácia s pred dvoch týždňov, keď z rovnakých pozícií na štarte prešli v nezmenenom poradí aj cieľom? Otázka sa však rýchlo stala bezpredmetná. Už pri rozjazde do zahrievacieho kola pretekov nemohol zaradiť rýchlosť Rubens Barrichello a štartovalo sa bez neho. Úvod pretekov sa našťastie zaobišiel bez kolízie a do čela sa suverénne posadil MiSchumacher, ktorý už po prvom kole viedol o viac ako 1,5 sekundy! Za ním sa síce "rozbehli" Ralf, Montoya, Räikkonen, Button, Coulthard, Trulli, Heidfeld a Massa, no už po niekoľkých kolách pochopili, že zbytočne a praktický každý z nich začal krúžiť svoje preteky. Nečakane skoro skončil závod pre Räikkonena, ktorému v 4.kole odletelo zadné krídlo a musel odstúpiť. Druhým odpadlíkom z čela bol Ralf Schumacher, ktorý v 29.kole nezvládol nájazd do zákruty Repsol a poškodil predný spoiler. Výmena znamenala stratu päťdesiat sekúnd a prepad na trináste miesto. Pre mladšieho Schumachera to však nebolo všetko, pretože v závere mu naviac vypovedal motor a preteky ani nedokončil. Odstúpenie Fína a prepad Nemca využili piloti tímu Renault, ktorí si v pretekoch zasa počínali veľmi dobre a Jenson Button väčšinu pretekov odjazdil na štvrtom, respektíve treťom mieste! Nie veľmi horšie si počínal aj jeho tímový kolega Jarno Trulli, ktorý sa držal v Angličanovom závese. Čas pre francúzsky tím však ešte nenastal a po problémoch s prevodovkou sa najprv začal prepadať Button (statočne sa však bránil pred nájazdmi sauberov), ktorý nakoniec odstúpil päť kôl pred koncom a dve kolá pred koncom musel vzdať aj Trulli. Netreba ich však ľutovať. Stačí si iba spomenúť ako na tom boli williamsy pred dvoma rokmi a kde sú dnes. Renault kráča v ich šľapajách.
Z problémov súperov profitoval David Coulthard, ktorého monopost dnes už na absolútnu špičku nestačí a od polovice pretekov sa usadil na treťom mieste za Michaelom a Juanom. Na bodované miesta sa zaslúžene vyšplhali aj konštantne stabilné saubery s Heidfeldom a talentovaným Massom a šieste miesto sa ušlo aj "opotrebovanému" Frentzenovi a jeho slabučkému arrowsu. Rastúca hegemónia Schumachera a Ferrari nám síce veľa vzrušujúcich pretekov nesľubuje a rozhodne neprospieva popularite šampionátu, no pozrime sa na to z druhej strany. Ak si uvedomíme, že Fangiovo meno aj po niekoľkých desaťročiach pozná aj príležitostný fanúšik pretekov, tak si môžeme byť istí, že meno Michael Schumacher bude pre históriu ešte významnejšie. Nuž a práve my sme svedkami tejto dôležitej epochy, ktorá navždy vojde do histórie automobilového športu. Kto sa potom bude pýtať komu bol a komu nebol Schumacher sympatický?
Výsledky 32. GP Španielska: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:30:29,981 h (203,753 km/h), 2. Montoya (williams) + 35,630, 3. Coulthard (mclaren) + 42,623, 4. Heidfeld (sauber) + 66,697, 5. Massa (sauber) + 78,973, 6. Frentzen (arrows) + 80,430, 7. Villeneuve (bar), 8. McNish (toyota), 9. Salo (toyota) všetci 1 kolo, 10. Trulli (renault), 11. R. Schumacher (williams) obaja 2 kolá, 12. Button (renault) -5 kôl. (PP: M. Schumacher 1:16:364 (nový rekord), NK: M. Schumacher 1:20:355 v 49. kole, viedli: 1. -65. kolo M. Schumacher).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.