Autobusová dopravná spoločnosť, s. r .o., Vranov nad Topľou. Rozhodla o tom výberová komisia na Ministerstve pre správu a privatizáciu národného majetku SR.
"Záujem o akcie humenského podniku prejavili dve spoločnosti. Okrem Autobusovej dopravnej spoločnosti ešte vranovská firma Hromada, s. r. o. Komisia vybrala prv menovanú spoločnosť. Jej rozhodnutie musí ešte odobriť vláda, ktorá sa touto záležitosťou bude zaoberať na svojom najbližšom zasadnutí," informoval náš denník hovorca ministerstva privatizácie Róbert Merva.
Ako sa nám podarilo zistiť, zakladateľmi a vlastníkmi Autobusovej dopravnej spoločnosti, s. r. o. Vranov nad Topľou sú súčasní manažéri humenskej SAD-ky Ing. Jozef Lacký, Ing. Mária Drozdová a Ing. Anna Bačíková. Riaditeľ SAD Humenné, Ing. J. Lacký, má v eseročke 60 percentný podiel, jeho spoločníčky po 20 percent. Krátko po rozhodnutí výberovej komisie na ministerstve privatizácie netajil humenský riaditeľ svoju spokojnosť.
"Potešilo ma, že výberová komisia rozhodla v prospech odbornosti. Je totiž rozdiel, ak chce podnik privatizovať manažment podniku, ktorý má skúsenosti s riadením dopravnej spoločnosti a stavbár," uviedol na margo svojho konkurenta v boji o SAD Humenné, vranovskú spoločnosť Hromada, s. r. o.. Ide o stavebnú firmu, ktorá okrem širokej škály stavebných činností, prevádzkuje tiež cestnú nákladnú dopravu. Spolumajiteľom firmy Hromada je aj bývalý krajský šéf Strany občianskeho porozumenia, dnes líder strany ANO v Prešovskom kraji a jeden z najvplyvnejších regionálnych podnikateľov Alexander Kovaľ. Ten sa k celému prípadu najskôr odmietol vyjadriť, neskôr ale skonštatoval: "Nie som sklamaný z toho, že sme neuspeli. Mali sme záujem o privatizáciu SAD Humenné a nevidím dôvod, prečo by sme sa nemohli prihlásiť do výberového konania."
Stavebnú orientáciu firmy Hromada nepovažoval A. Kovaľ za hendikep. Konkrétnu sumu, ktorú ponúkli za odkúpenie akcií odmietol špecifikovať. K ponúknutej cene sa nechcel vyjadriť ani Ing. J. Lacký.
Podnik SAD Humenné má základné imanie 91,48 milióna korún a budúci vlastník 49-percentného podielu bude musieť v hotovosti splatiť do 30 dní od vyhlásenia víťaza výberového konania 1 až 10 percent z kúpnej ceny podniku. Zvyšok bude musieť počas nasledujúcich 4 rokov investovať do obnovy zastaralého vozidlového parku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.