generálny riaditeľ Slovenskej automobilovej dopravy (SAD) Poprad Michal Greguška.
Ako uviedol pre Tatranský denník, podniku od februára tohto roku, odkedy sú nové zariadenia v autobusoch MHD nainštalované, neporovnateľne stúpli tržby. "Veľmi nám to pomohlo. Niektorí cestujúci už boli totiž takí prešibaní, že nosili so sebou lístky na každý možný variant značenia. Stačilo im iba označiť si obyčajný kúsok papiera a keď revízor žiadal cestovný lístok, vybral si ten s označením, ktoré bolo práve v strojčeku," povedal nám riaditeľ. Túto taktiku už praktizovať nemožno. Zariadenie totiž označí lístok, číslom, presným dátumom a časom.
Medzi obyvateľmi Popradu sa "ujali" aj čipové karty s dobíjateľným kreditom. Tie nahradili dovtedy používané mesačné lístky. Karta zároveň umožňuje vlastníkovi cestovať o korunu lacnejšie. "Mesačníky boli zneužívané. Pôvodne sa plánovali, že cestujúci s mesačníkom urobí tak 45 jázd. Avšak niektorí urobili za mesiac i vyše sto jázd. Teraz si každý platí toľko, koľko skutočne precestuje," prízvukuje M. Greguška. Ako dodal, po spustení predaja čipových kariet sa ich v prvom týždni predalo vyše dva a pol tisíc kusov.
Vedenie SAD Poprad rozmýšľa o zavedení podobného systému aj v prímestskej doprave, najmä na zľavnené žiacke lístky. Na podobný krok však zatiaľ chýbajú peniaze. "Zariadenia do pätnástich autobusov MHD si vyžiadali investíciu vo výške zhruba jedného milióna korún. Ak by sme chceli osadiť strojčekmi vozidlá jazdiace na prímestských linkách, bolo by potrebných rádovo niekoľko miliónov viac," dodal na záver M. Greguška.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.