postupu jej vedenia. Ako zdôraznil Goodish, navrhli Želbe v snahe udržať zamestnanosť na úrovni 975 zamestnancov, aby sama určila cenu a objemy vysokopecných peliet, ktoré potrebuje pre udržaniu chodu závodu Siderit Nižná Slaná. Napriek tomu Želba začala prepúšťať, navyše žiadala od U. S. Steelu predplatbu vo výške 40 miliónov korún ako štartovací kapitál. Vedeniu USSK sa rovnako nepozdával fakt, že Želba chcela obchodovať s USSK cez tretiu firmu, na čo sú Američania obzvlášť citliví.
Včera sa nám podarilo získať stanovisko generálneho riaditeľa Želby Ing. Vojtecha Krála k tomuto problému. "S pánom Goodishom sme spolu rokovali trikrát. Dohodli sme sa, že sa nič nebude medializovať až do samotného podpisu dohody. Trochu mi je ľúto, že pán Goodish má nepresné informácie spôsobené pravdepodobne jeho neprítomnosťou v posledných dňoch na Slovensku. Dnes (rozumej včera - pozn. aut.) ráno som požiadal pána Goodisha o osobné stretnutie v záujme ďalšej existencie závodu Siderit Nižná Slaná. Predpokladám, že sa na tomto stretnutí pokúsime hľadať riešenia situácie," uviedol V. Král.
Podpis zmluvy s USSK, ktorá je najväčším odberateľom vysokopecných peliet, je pre Siderit otázkou ďalšej existencie. V snahe eliminovať prípadné dopady formou hrozivého zvýšenia nezamestnanosti v tomto regióne sa do prípadu zaangažoval aj premiér Dzurinda a vicepremiér Mikloš, ktorí apelovali na Goodisha, aby sa dohodol so Želbou. USSK však má možnosť nakupovať kvalitnejšie a lacnejšie pelety napríklad na Ukrajine. Aj napriek tomu by boli ochotní pristúpiť na dohodu so Želbou, nepripúšťajú však tie podmienky, ktoré navrhuje Želba. "Sme ochotní vstúpiť do zmluvného vzťahu so Želbou podľa nami navrhnutých, teda pôvodných, podmienok," uviedol Goodish.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.