pokrýva teritórium Prešovského a Košického kraja, toto číslo nie je vysoké. Skôr svedčí o tom, že druhá vlna odlivu poistencov zo Všeobecnej zdravotnej poisťovne zďaleka nedosahuje intenzitu prvej.
"Od januára do konca marca odišlo od nás okolo 3-tisíc poistencov, predpokladáme, že po vyhodnotení apríla úbytok neprekročí tisícku", hovorí poverený riaditeľ pobočky VšZP v Michalovciach Ing. Štefan Mikolaj. Podľa neho ľudia sa poučili z prvej vlny výmeny poisťovní, že prebehovaním poistencov z jednej do druhej sa nič nezmení, pretože základným problémom súčasného stavu je všeobecný nedostatok peňazí v zdravotníctve. Zdá sa, že poistenci VšZP sa vyrovnali aj s poradovníkmi v nemocniciach.
Podľa informácie MUDr. Márie Dzurjovej, revíznej lekárky michalovskej pobočky VšZP, po troch nedorozumeniach na začiatku apríla, žiadne sťažnosti na postup nemocníc nezaznamenali. Napriek tomu, že na liečbu chronických ochorení poistenci tejto poisťovne čakajú v poradovníku. "Kým sa nabehlo na systém, objavili sa ťažkosti, ktoré sa týkali najmä prijímania na chirurgické oddelenie michalovskej NsP, kde je dosť veľký nápor pacientov", komentuje súčasný vývoj MUDr. M. Dzurjová.
Podľa nej čas čakania na prijatie do nemocnice je na rôznych oddeleniach rôzny. V priemere sa pohybuje od niekoľkých dní do dvoch či troch týždňov. Najdlhšie, minimálne šesť až sedem týždňov, čakajú pacienti na operáciu spojenú s nasadením endoprotézy (umelý kĺb) na ortopedickom oddelení. "Všetko je o peniazoch. Maximálne sa snažíme vyjsť pacientom v ústrety, ale môžeme vydať iba toľko peňazí, koľko máme. V žiadnom prípade však nečaká na hospitalizáciu pacient, ktorý je akútny", uzatvára revízna lekárka. Za problém, ktorý celú situáciu zvlášť sťažuje považuje skutočnosť, že Všeobecná zdravotná poisťovňa má nielen najväčší kmeň poistencov, ale aj najviac chorých.
Riaditeľ michalovskej pobočky poisťovne Apollo, ktorá je druhou najväčšou zdravotnou poisťovňou na Slovensku, MUDr. Pavol Leto tvrdí, že ich poistenci v poradovníku nečakajú. "Pri financovaní zdravotnej starostlivosti sa snažíme nepoškodiť nemocnice. Platíme im rovnomerne, rovnako ako ostatným zdravotníckym zariadeniam, či súkromným lekárom. Pri uzatváraní zmlúv sme pre niektoré najfrekventovanejšie oddelenia skôr navýšili platby. Nový spôsob financovania však núti nemocnice, aby hospodárili s peniazmi, ktoré dostanú a v tom vidím jeho pozitívum", hovorí MUDr. P. Leto. Aj podľa neho "turistika" poistencov medzi poisťovňami zďaleka nedosiahla prvú vlnu. V súčasnosti najčastejším dôvodom pre výmenu poisťovne pre nich nie je poradovník v nemocnici, ale skôr záujem lekárov prvého kontaktu. Tí sú najradšej, keď pacient je poistený v poisťovni, na peniaze od ktorej nemusia dlho čakať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.