Spectator.
Časopis cituje argument vlády, podľa ktorej zákaz reklamy zníži spotrebu tabakových výrobkov o dve a pol percenta a zachráni tak ročne 3000 ľudských životov. Podľa Spectatoru to však nie je presvedčivý argument, pretože zákaz na reklamu tabakových výrobkov v novinách a časopisoch platí v Británii už od polovice 90. rokov, ale počet fajčiarov, dospelých i detí, v krajine stúpa.
Navyše, tí, ktorí majú sklony k autoritárskym zákazom podobného typu, by mali vziať do úvahy fakt, že vládna iniciatíva môže mať celkom opačný efekt. Stačí si len spomenúť, pripomína Spectator, ako ľudia reagovali na to, keď im bývalá ministerka zdravotníctva Virginia Bottomleyová radila, aby konzumovali najmenej tri zemiaky denne.
Okrem toho, kto už len vláde uverí, že hlavným motívom jej protifajčiarskej kampane sú čisto obavy o zdravie ľudí. V ľavicovej strane sa totiž nájde veľa takých, ktorým nevadí ani tak samotný tabak, ako skutočnosť, že na ňom zarábajú kapitalisti. A nielen to, mnohí z tých, ktorí tak nahlas presadzujú zákaz, sú tiež odporcami reklamného priemyslu, tvrdí pravicový časopis.
"Každý, kto verí slobodnému podnikaniu a slobode pri zadávaní reklamy na legálne výrobky, by sa mal proti zákonu zakazujúcemu tabakovú reklamu razantne postaviť," uzatvára svoj úvodník Spectator.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.