európskeho šampionátu Touring car, Formulou Renault 2000, Renault Clio Trophy a Lamborghini GTR SuperTrophy ako súčasť LG Super Racing Weekend-ov sa konalo až 21.apríla na francúzskom okruhu v Magny Cours. O dva týždne neskôr, teda 5.mája, šampionát potom pokračoval druhým kolom na britskom Silverstone.
Vo Francúzsku sa v najlepšom svetle po roku opäť ukázal tím Lister Storm, kde Jamie Campbell-Walter doslova exceloval (jeho parťák Nicolaus Springer asi nemal deň). Výhodu Pole position Campbell-Walter nepustil už na štarte a od prvých okamihov jasne diktoval tempo. Po hodine pred Bouchutom viedol asi o 20 sekúnd a tretí Hezemans zaostával o ďalších desať. Striedanie Springerovi veľa šťastia neprinieslo a v 52. kole ho najprv predbehol Terrien a o kolo neskôr aj Kumpen. Lister v tej dobe strácal asi dve sekundy na kolo a keď o 40 minút povolali Nemca do boxov, strata činila už 40 sekúnd! Príčinou bola pravdepodobne v pneumatikách, pretože počas prvej PIT sa menili gumy iba na ľavej strane!?! Po návrate Campbell-Waltera sa teda začala stíhacia jazda, ktorej súčasťou bola aj zmenená stratégie na tri zastávky. Zatiaľ, čo konkurencia tankovala po druhej hodine (trojhodinových pretekov) druhýkrát, Lister zostal na trati a s ľahším vozidlom a Campbell-Walter si vyjazdil až 52 sekundový náskok (na PIT potreboval 40 sek.). Po tretej zastávke, počas ktorej iba dotankoval palivo, sa potom stihol bez problémov vrátiť do čela a zvíťazil. Druhá skončila posádka Hezemans/Kumpen, ktorá porazila dvojicu Bouchut/Terrien aj napriek jednej "trestnej lavici" za predbiehanie počas vyvesenej žltej vlajky (v prvej hodine). V kategórii N-GT bol najrýchlejší Ortelli s Amorinom na Porsche 996, no po ich diskvalifikácii sa z víťazstva radovala posádka Pescatori/Montermini na Ferrari. Siedmy v tejto kategórii skončil Jirko Malchárek, ktorý štartoval spolu s Francúzom Daoudim za tím Freisinger.
Výsledky Magny Cours (108 kôl): 1. Campbell-Walter/Springer (Lister Storm) 3:00:21,6 h (152,7 km/h), 2. Hezemans/Kumpen (ChryslerViper GTS-R) + 22,552, 3. Bouchut/Terrien (Chrysler Viper GTS-R) + 1:28:392, 4. Cappellari/Gollin (Chrysler Viper GTS-R), 5. Rosenbland/Vosse (Chrysler Viper GTS-R), všetci 1 kolo, 6. Deletraz/Piccini (Ferrari 550 Maranello). Kategória N-GT: 1. Pescatori/Montermini (Ferrari 360 Modena) 3:01:51,7 (144,4 km/h) 5 kôl na víťaza, 2. von Gartzen/Khan (Porsche 996 GT3-R), 3. Bertolini/Garbagnati (Ferrari 360 Modena), 4. Gianni/Giraudi (Ferrari 360 Modena), všetci 1 kolo.
Ešte napínavejšie preteky ako na Magny Cours videli diváci v anglickom Silverstone. V priebehu prvej hodiny to síce ešte vyzeralo ako Francúzsku, keď vpredu suverénne jazdil Campbell-Walter a za ním Bouchut a Hezemans (štvrtý bol Verdon a piaty Babini). Nasledujúci vývoj však konečne priniesol aj niekoľkonásobné výmeny na čele. Pri prvej PIT mal problémy s dotankovaním Springer a do boxov musel ešte raz. Posádka tým stratila jedno kolo a s ním aj nádej na víťazstvo. Do čela sa dostal Vosse pred Riccitellim a Kumpenom. Springer klesol na 6.miesto. Súboj potom pokračoval medzi Vossem a Kumpenom, ktorý sa onedlho dostal na prvé miesto. Po polovici bolo poradie: Kumpen, Vosse, Duez a Knapfield, no nevydržalo dlho. Kumpen už o niekoľko kôl neskôr musel zastaviť pre poruchu čerpadla a prekvapivo viedol Duez. Po druhej zastávke sa do čela na krátko dostal tiež Terrien, no Babini ho už po jednom kole predbehol a vedenie udržal až do konca. Výborne poslednú hodinu zajazdil Knapfield na druhom Listery, ktorý najprv uštval Terriena a neskôr takmer aj Babiniho. Česť Listerom, po problémoch na prvej PIT, teda zachránilo druhé a štvrté miesto. Víťazstvo Babiniho a Dueza bolo pre tím Paula Belmonda iba tretie v histórii, resp. prvé v tomto roku a posunulo tím na druhé miesto v priebežnom poradí. Aj tentoraz v pretekoch štartoval Malchárek, no spolu s Angličanom Adamom Jonesom za tím Cirtek Motorsport. Na štarte stáli na 19. mieste a preteky, v ktorých chvíľu jazdili na piatom mieste, nakoniec pre poruchu v 47. kole, nedokončili.
Výsledky Silverstone (96 kôl): 1. Duez/Babini (Chrysler Viper GTS-R) 3:02:09,531 (162,5 km/h), 2. Verdon-Roe/Knapfield (Lister Storm) + 10,846, 3. Bouchut/Terrien/Vosse (Chrysler Viper GTS-R) + 1:28,392, 4. Campbell-Walter/Springer (Lister Storm) + 2'42,646", 5. Gollin/Cappellari (ChryslerViper GTS-R), 6. Belmondo/Gosselin (ChryslerViper GTS-R) obaja 1 kolo. Kategória N-GT: 1. Pescatori/Montermini (Ferrari 360 Modena) 3:03:29,84 (154,622 km/h) 4 kolá na víťaza, 2. Mowlen/Wolff (Porsche 996 GT3-R) 1 kolo, 3. Bertolini/Garbagnati (Ferrari 360 Modena).
Stav MS po dvoch pretekoch FIA GT: 1.Campbell-Walter a Springer po 13 bodov, 3. Duez a Babini 10, 5.Bouchut a Terrien po 8, 7. Hezemans, Kumpen, Vosse, Knapfield a Verdon-Roe po 6, 12. Cappellari a Gollin po 5, 14. Rosenblad 2, 15. Deletraz, Piccini, Belmondo a Gosselin po 1. GT tímy: 1. Lister Storm 19, Carsport Holland a Belmondo Racing po 11, 4. Lambre Competition 10, 5. BMS Scuderia 1. Kategória N-GT: 1. Pescatori a Montermini po 20 bodov, 3. Khan a von Gartzen po 9, 5. Garbagnati, Bertolini a Wolff po 8, 8. Mowlen 6, 9. Gianni a Giraudi po 3, 11. Peter, Alexander, Longin a Daoudi po 2, 15. Kutemann, Lamberti a Pregliasco po 1. Tímy N-GT: 1. JMB Racing 28, 2. JVG Racing 9, 3. Autorlando Sport 8, 4. JMB Competition 5, 5. Freisinger Motorsport 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.