schopnosti musia preukázať tiež na klasických okruhoch a na nepríjemných mestských tratiach. Prvé oválové preteky v tejto sezóne sa jazdili v japonskom Motegi. Do kalendára sa dostali pred piatimi rokmi, keď séria začala expandovať aj na mimo americký kontinent (výnimkou boli iba austrálske preteky v Queenslande, ktoré sa do kalendára CART dostali v roku 1991). Ovál v Japonsku je dlhý 1,549 míle (2,478 km) a pretekári ho musia absolvovať 201 krát. V doterajšej histórii najúspešnejším pilotom na tejto trati je Adrian Fernandez, ktorý tu dokázal zvíťazil v prvých dvoch ročníkoch (1998 a 1999). V roku 2000 tu zasa triumfoval Michael Andretti a vlani bol najúspešnejší Kenny Bräck.
Podujatie v Twin Ring Motegi malo tak trochu zvláštnu príchuť, pretože končil úvodnú trojicu súťaží po ktorých nasleduje päťtýždňová prestávka (o zlej asymetrii kalendára CART sme písali už minule, rovnako ako aj o dôvode májovej prestávky, ktorým je najdôležitejší podnik americkej oválovej sezóny v Indianapolis jazdí sa 26. mája). Tak ako tímy, tak aj pretekári brali preto úvodné preteky trochu ako prípravu na sezónu a prejavilo sa to aj na výsledkoch. Aj preto možno séria po troch pretekoch ešte nemá výraznejšie vyčnievajúceho pilota ani tím. Na druhej strane jej to však dodáva dramatickosti a nás môže len potešiť, že v troch pretekoch víťazili vlastne tri rôzne typy pretekárov. V Mexiku vyhral dravý Brazílčan Cristiano da Matta, ktorý je zástupcom novej generácie atakujúcej titul. V kalifornskom Long Beach oprášil zapadajúcu slávu už umiernený americký veterán Michael Andretti a v Japonsku fanúšikov z Brazílie i Európy potešil premýšľavý Bruno Junqueira, ktorého poznáme ako šampióna F3000 z roku 2000 a tiež ako testovacieho pilota tímu Williams F1 z rokov 1999 a 2000.
Trochu zvláštna úprava pravidiel pred sezónou rozhodla, že kvalifikácia na klasických a mestských okruhoch sa jazdí v piatok i v sobotu a za obidva najrýchlejší pretekár získava bod. Pri oválových podujatiach sa zachoval tradičný jeden kvalifikačný tréning. V Motegi sa najlepšie vydaril Junqueirovi, ktorý však s časom 25,907 sek. za rekordom trate Gila de Ferrana z roku 1999 zaostal o viac ako pol sekundy. Výhodu polemana však Bruno po štarte neudržal a do čela sa dostal Kanaan, štartujúci z druhého miesta. Pred Junqueiru sa naviac dostal aj Tracy a toto poradie sa potom udržalo až do prvej zastávky v boxoch v 38. kole. Po nej sa pozície na čele trochu premiešali (viedol Tracy pred Kannanom a Junqueirom), no v zásade nič mimoriadne sa na trati nedialo. Zaujímavé bolo, že čelo nasadilo tak vysoké tempo, že už po štvrtine pretekov polovica pilotov strácala jedno kolo. Po druhej zastávke v boxoch sa do čela opäť dostal Kanaan pred Junqueiru, zatiaľ, čo Tracy musel v 84. kole vzdať pre problémy s poškodeným s pravým predným závesom. Nasledujúcich asi päťdesiat kôl sa potom pozornosť sústreďovala na vedúcu dvojicu, ktorá si vzájomne nič neodpustila. Lenže v 118. kole sa začali prejavovať problémy na reynarde Tony Kanaana a Brazílčan o tri kolá neskôr tiež z pretekov odstúpil. Od toho okamihu jediným súperom skvele jazdiacemu Junqueirovi zostal iba francúzsky Kanaďan Alex Tagliani. Táto dvojica nakoniec ako jediná došla do cieľa s plným počtom kôl! Preteky mierne poznačila škaredá havária 27-ročného Američana Townsenda Bella, ktorý v 137.kole nezvládol monopost a narazil do betónovej bariéry. Na pätnásť kôl muselo na trať safety car a Bell bol prevezený do nemocnice. Dôkladné vyšetrenie našťastie ukázalo, že okrem poriadnych modrín a odrenín si Američan domov nevezie žiadnu fraktúru.
Víťazstvo Junqueiru bolo dôležité nielen pre samotného pretekára a jeho tím, ale aj pre dodávateľa motorov Toyota, ktorý sa pred 72 tisícovým domácim publikom konečne predviedol v najlepšom svetle Toyota do CART vstúpil v roku 2000 s tímom Chipa Ganassiho a na jej vtedajšiu nespoľahlivosť nespomína najlepšie Montoya, ktorému zabránila obhájiť titul. Od nového roku sa z CART vytratí Honda a zdá sa, že jej postavenie prevezme práve Toyota. Víťazstvo Junqueiru by toho malo byť jasnou predzvesťou.
Výsledky Montegi (201 kôl): 1. Junqueira (Ganassi) 2:00:05,882 h (248,72 km), 2. Tagliani (Players) + 12,466, 3. Franchitti (Team Green) 1 kolo, 4. Carpentier (Players), 5. Jourdain jr., (Team Rahal), 6. Servia (PacWest Racing), 7. Fernandez (Fernandez), 8. Takagi (Walker) všetci 2 kolá, 9. Dixon (PacWest Racing), 10. Nakano (Fernandez) obaja 3 kolá. Stav po troch pre tekoch: 1. Franchitti 34 bodov, 2. Jourdain jr., 32, 3.da Matta 27, 4. Tagliani 26, 16. Junqueira 23, 6. M. Andretti 22, 7. Papis a Carpentier po 18, 9. Vasser 17, 10. C. Fittipaldi 15, 11. Takagi a Servia po 13, 13. Bräck a Dixon po 12, 15. Tracy a Fernandez po 11, 16. Nakano 4, 17. Dominguez 2, 18. Kanaan 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.