rozdelenia jednotlivých pracovných zmien.
"Mali sme zaužívaný systém, ktorý sme prerobili a vodiči si musia zvyknúť na nový spôsob striedania pracovných zmien na jednotlivých linkách. Ten musí byť v súlade so Zákonníkom práce," povedal nám riaditeľ SAD Košickej dopravnej spoločnosti (KDS) a.s., Košice, odštepný závod Rožňava Milan Slivenský. Podľa neho je rozvrh zmien zložitý a náročný. Striedanie vodičov zabezpečili riadiaci pracovníci rožňavského závodu tak, aby bol pracovný čas zamestnanca, vrátane práce nadčas, najviac 58 hodín týždenne.
Zamestnanci musia mať medzi dvomi zmenami nepretržitý dvanásťhodinový odpočinok, ktorý sa môže za určitých podmienok skrátiť na osem hodín. Šofér má počas pracovnej doby aj prestávky, ktoré závisia od cestovného poriadku. Nový zákon však všetkým vodičom nevyhovuje. "Akýkoľvek prípad, ktorý pri našej práci vznikne, riešime za pochodu," skonštatoval riaditeľ.
Autor: dor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.