hotelov už nerobí rozdiely medzi ľudskou a psou klientelou. Prečo nie, keď v USA, Japonsku a v západnej Európe môže byť aj zoznamovacie kancelárie pre psov, hodiny psej jogy, liečebné pobyty pri mori alebo vo vysokohorskom prostredí. A to nehovoríme o psích butikoch, čajovniach, módnych, kaderníckych a iných salónoch. Američania a Japonci prispôsobujú aj farbu svojho psa farbe odevu, topánok alebo kabelky. Taká je teraz móda vo svetových metropolách. A pokiaľ ide o módnu tvorbu pre psov, tá je taká bežná ako pre ľudí. Módny salón Gucci uviedol na trh kolekciu Gucci Dog, anglická značka Burberry sa preslávila kolekciou Dog Collection. Pre svojich miláčikov si môže jeho pán kúpiť od tričiek na každý deň, nátelníkov (obr. 1), pyžám, šiltoviek, kožených šáh a viest (obr. 2) aj mušelínové a hodvábne šaty, frak (boli vytvorené pre festival v Cannes). Svetový trh s výrobkami pre psov dosiahol ročný zisk 26 miliónov dolárov.
Autor: F/som
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.