Korzár logo Korzár

Železnice sú vraj najbezpečnejším druhom prepravy

Košice - Znie to možno neuveriteľne, ale v uplynulých 15 rokoch nezahynul vo vlaku slovenských železníc žiadny cestujúci. Železnice na Slovensku sa

tak radia po leteckej doprave k najbezpečnejším osobným prepravcom.

Samotná prevádzka železníc si však každoročne vyžiada svoje obete, predovšetkým na železničných priecestiach. "To však neznižuje vysoký štandard bezpečnosti, ktoré cestujúcim ponúkame. Najčastejšími nehodami so smrteľnými následkami sú zrážky vlakov a motorových vozidiel na železničných priecestiach. Veď ľudia by mali vedieť, že absolútnu prednosť na priecestiach majú vlaky. Nepozorní či riskujúci vodiči však situácie na priecestiach chronicky podceňujú, a spôsobujú tak vážne dopravné nehody s tragickým koncom. Špecifickou kategóriou smrteľných úrazov sú však samovražedné pokusy," dozvedeli sme sa od hovorcu Železničnej spoločnosti, a. s. Miloša Čikovského.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ posledná nehoda pri ktorej zahynuli ľudia sediaci vo vlaku sa udiala v roku 1987, tú ale zavinil nepozorný vodič. "Stalo sa to na železničnom priecestí pri zastávke Zlatná na Ostrove, keď sa zrazili nákladný automobil Avia Furgon s osobným vlakom. Následkom zrážky sa vozeň osobného vlaku zrútil z násypu. Okamžité záchranné práce skomplikoval ťažký, rozmočený terén, takže tragická udalosť si napokon vyžiadala životy 9 pasažierov vlaku."

V štatistickom porovnaní nehodovosti cestnej a železničnej dopravy je podľa M. Čikovského badateľný priepastný rozdiel. "Na cestách Európy ročne zahynie 41 000 ľudí. Na Slovensku ročne zahynie pri cestných dopravných nehodách vyše 600 osôb. K smrteľným nehodám treba prirátať nehody, pri ktorých dochádza k ťažkým zraneniam. Len v roku 2000 bolo na slovenských cestách ťažko zranených 2 204 ľudí, mnohí z nich s trvalými následkami, pritom železničná doprava nezaznamenala žiadneho ťažko zraneného cestujúceho," vysvetľuje hovorca a dodáva, že štátna dopravná politika by mala vytvárať lepšie podmienky na znižovanie nehodovosti na cestách a vytvárať väčší priestor ekologickej a bezpečnej železničnej doprave. "Problematika bezpečnosti dopravy je jedným z kritérií, na základe ktorých sa vypočítavajú externé výdavky na jednotlivé dopravné systémy. Vďaka bezpečnosti, či ekologickosti, je železničná doprava porovnateľne výhodnejšia oproti ostatným druhom dopravy."

SkryťVypnúť reklamu

Keď sme pri bezpečnosti, nedalo nám neopýtať sa, ktoré miesta vo vlakovej súprave sú pre cestujúceho najbezpečnejšie. "Odpoveď odborníkov je lakonická. Sadajte si do stredu vagónov, chrbtom k smeru jazdy."

Autor: krs

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 511
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 904
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 706
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 654
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 597
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 205
  7. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 616
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 493
  1. Michal Pavlík: Proruský zápach zberu podpisov za referendum
  2. Michaela Witters: Deti si príbehy pýtajú zas a znova – a rodičia žasnú, koľko odvahy v nich pribúda
  3. Nicholas Wintzler: Niektoré bubliny nepraskajú
  4. Irena Šimuneková: Špania Dolina
  5. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  6. Viktor Pamula: Nájomné byty pre športovcov ?
  7. Tadeáš Ďurica: Kto je reálnou protiváhou Ficovej vlády?
  8. Daniel Rabina: Národná identita ako z Wishu
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 102 470
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 195
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 23 354
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 404
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 633
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 884
  7. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 7 938
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 557
  1. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  7. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  8. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Michal Pavlík: Proruský zápach zberu podpisov za referendum
  2. Michaela Witters: Deti si príbehy pýtajú zas a znova – a rodičia žasnú, koľko odvahy v nich pribúda
  3. Nicholas Wintzler: Niektoré bubliny nepraskajú
  4. Irena Šimuneková: Špania Dolina
  5. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  6. Viktor Pamula: Nájomné byty pre športovcov ?
  7. Tadeáš Ďurica: Kto je reálnou protiváhou Ficovej vlády?
  8. Daniel Rabina: Národná identita ako z Wishu
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 102 470
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 195
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 23 354
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 404
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 633
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 884
  7. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 7 938
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 557
  1. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  7. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  8. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu