Korzár logo Korzár

Železnice sú vraj najbezpečnejším druhom prepravy

Košice - Znie to možno neuveriteľne, ale v uplynulých 15 rokoch nezahynul vo vlaku slovenských železníc žiadny cestujúci. Železnice na Slovensku sa

tak radia po leteckej doprave k najbezpečnejším osobným prepravcom.

Samotná prevádzka železníc si však každoročne vyžiada svoje obete, predovšetkým na železničných priecestiach. "To však neznižuje vysoký štandard bezpečnosti, ktoré cestujúcim ponúkame. Najčastejšími nehodami so smrteľnými následkami sú zrážky vlakov a motorových vozidiel na železničných priecestiach. Veď ľudia by mali vedieť, že absolútnu prednosť na priecestiach majú vlaky. Nepozorní či riskujúci vodiči však situácie na priecestiach chronicky podceňujú, a spôsobujú tak vážne dopravné nehody s tragickým koncom. Špecifickou kategóriou smrteľných úrazov sú však samovražedné pokusy," dozvedeli sme sa od hovorcu Železničnej spoločnosti, a. s. Miloša Čikovského.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ posledná nehoda pri ktorej zahynuli ľudia sediaci vo vlaku sa udiala v roku 1987, tú ale zavinil nepozorný vodič. "Stalo sa to na železničnom priecestí pri zastávke Zlatná na Ostrove, keď sa zrazili nákladný automobil Avia Furgon s osobným vlakom. Následkom zrážky sa vozeň osobného vlaku zrútil z násypu. Okamžité záchranné práce skomplikoval ťažký, rozmočený terén, takže tragická udalosť si napokon vyžiadala životy 9 pasažierov vlaku."

V štatistickom porovnaní nehodovosti cestnej a železničnej dopravy je podľa M. Čikovského badateľný priepastný rozdiel. "Na cestách Európy ročne zahynie 41 000 ľudí. Na Slovensku ročne zahynie pri cestných dopravných nehodách vyše 600 osôb. K smrteľným nehodám treba prirátať nehody, pri ktorých dochádza k ťažkým zraneniam. Len v roku 2000 bolo na slovenských cestách ťažko zranených 2 204 ľudí, mnohí z nich s trvalými následkami, pritom železničná doprava nezaznamenala žiadneho ťažko zraneného cestujúceho," vysvetľuje hovorca a dodáva, že štátna dopravná politika by mala vytvárať lepšie podmienky na znižovanie nehodovosti na cestách a vytvárať väčší priestor ekologickej a bezpečnej železničnej doprave. "Problematika bezpečnosti dopravy je jedným z kritérií, na základe ktorých sa vypočítavajú externé výdavky na jednotlivé dopravné systémy. Vďaka bezpečnosti, či ekologickosti, je železničná doprava porovnateľne výhodnejšia oproti ostatným druhom dopravy."

SkryťVypnúť reklamu

Keď sme pri bezpečnosti, nedalo nám neopýtať sa, ktoré miesta vo vlakovej súprave sú pre cestujúceho najbezpečnejšie. "Odpoveď odborníkov je lakonická. Sadajte si do stredu vagónov, chrbtom k smeru jazdy."

Autor: krs

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 353
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 567
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 418
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 073
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 780
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 756
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 803
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 047
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 21 577
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 456
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 864
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 527
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 174
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 809
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 396
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 047
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 21 577
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 456
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 864
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 527
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 174
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 809
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 396
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu