čiernou elektronikou. Majitelia pohostinstiev, reštaurácií a krčiem totiž zaregistrovali šancu vysokého zárobku, ktorý bol takmer istý v prípade, že do svojho inventára zaradia i televízne prijímače. Prostredníctvom nich by totiž svojim klientom umožnili vychutnať si priamy prenos semifinálového a finálového stretnutia najrýchlejšieho športu na svete, ktorého kráľmi sa malo stať práve naše mužstvo. Preplnené ulice všetkých miest Slovenska, burácajúci dav a smädní fanúšikovia dali obchodníckym inštinktom za pravdu.
"Tržby nám stúpli asi o tristo percent. Najväčší dopyt bol po televíznych prijímačoch s veľkou uhlopriečkou. Menšie televízory neboli až také aktuálne. Najviac klientov nás navštívilo vo štvrtok a v piatok. Je ťažké odhadnúť, kto boli naši zákazníci, a či nakupovali pre svoje súkromné účely, alebo nimi chceli vylepšiť interiér svojich pohostinstiev s cieľom prilákať zákazníka," vyjadril spokojnosť s vysokými množstvami predaného tovaru majiteľ firmy Elektro Astra v Spišskej Novej Vsi Rudolf Katriňák.
"Percentuálne sa nám výnosy z predaja televízorov zvýšili o stovku. Zákazníci sa orientovali predovšetkým na televízory s klasickou 55-centimetrovou uhlopriečkou," informoval Spišský denník vedúci prevádzky firmy Azor Maroš Hadidom.
Ostatné oslovené predajne však mali opačnú skúsenosť s dopytom. Podľa slov ich pracovníkov totiž nezaznamenali ani mierny nárast predaja svojich tovarov, ktoré boli v predvíkendových chvíľach "v kurze".
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.