keď trvala len krátko, odstraňovanie jej následkov nie je ukončené do dnešného dňa. Ozajstným kameňom úrazu tejto obce je predovšetkým rekonštrukcia jedného z dvoch obecných mostov. Tie boli živelnou pohromou natoľko poškodené, že rozhodnutím statika bola na moste osadená značka Zákaz vjazdu. Keďže život v obci je doslova závislý od prechodu cez potok Lechničanka, spomínané opatrenie negatívne poznačilo nielen zásobovanie obce základnými potravinami, ale prakticky celý kolobeh života dedinky.
"Aj keď som korešpondoval hneď s niekoľkými ministerstvami naraz i úradom vlády, dosiahnuť želateľný efekt sa skutočne nedarilo," opísal svoj nedávny boj s veternými mlynmi starosta obce Lechnica Slavomír Majerčák. Keď sa totiž obrátil na úrad vlády, dozvedel sa, že rezervný fond premiéra je natoľko obmedzený, že nestačí ani na vypracovanie projektov na opravu poškodených mostov. Z ministerstva financií ho presmerovali na ministerstvo pôdohospodárstva, aby sa odtiaľ znova vrátil na rezort financií. Lechničania dokonca spísali petíciu na úrad vlády. "Pár podpisov" však vysokými štátnymi úradníkmi nepohlo a aj táto akcia skončila absolútne bezúspešne... Keďže vždy platilo, že je lepšie raz vidieť ako dva razy počuť, pokúsili sa v Lechnici riešiť problém mosta podľa tohto príslovia. Na obhliadku problému priamo na mieste činu pozvali v spolupráci s miestnou štátnou správou priamo rezortného ministra Jozefa Macejka, ktorý sľúbil, že sa na vec pozrie...
"Stal sa zázrak! Pán minister dodržal slovo!" odznelo na včerajšom rokovaní prakticky jednohlasne z úst prednostu Okresného úradu v Kežmarku Jána Soliara a starostu obce Lechnica Slavomíra Majerčáka na margo sľubného vyriešenia problému. Podľa informácií starostu obce boli Slovenskej správe ciest pridelené finančné prostriedky vo výške 2,5 milióna korún na opravu mostnej komunikácie vedúcej cez obec Lechnica. "Za tieto prostriedky bude v obci vystavený úplne nový most aj s bezprostrednou úpravou vodného toku v dĺžke približne 50 metrov," hovorí S. Majerčák a dodáva, že pre to, aby mohla obec považovať problém za definitívne uzatvorený, je ešte potrebné preklasifikovať mestskú komunikáciu na cestu tretej triedy. "To už je vecou ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií, ktoré našu žiadosť eviduje už dlhší čas. Podľa mojich informácií jej schváleniu už nič nestojí v ceste. Okrem toho potrebujeme ešte stavebné povolenie od Krajského úradu. V tomto ohľade by však rovnako nemal nastať problém," konštatuje Slavomír Majerčák, ktorého dopĺňa prednosta kežmarského okresu. "Tie peniaze sú viazané prísne účelovo na stavbu a čas. V prípade, že by sa tieto administratívne rozhodnutia nestihli vydať a stavbu do konca roka nezrealizovať, prostriedky prepadnú. Takúto alternatívu však absolútne vylučujem," tvrdí Ján Soliar.
Obyvatelia zamagurskej Lechnice už preto aktuálne v súvislosti s výstavbu nového mosta dumajú nad podstatne ľahšími problémami. "Tým, že sa miestna komunikácia preklasifikuje na štátnu cestu, sa výrazne zmenia niektoré veci. Napríklad Slovenská správa ciest nám z nej môže v zime odhŕňať sneh, čo výrazne zlepší kvalitu života v obci. Cez nový most bude môcť rovnako premávať autobus, čo chceme využiť v rokovaní s predstaviteľmi SAD Poprad o predĺžení autobusovej linky ďalej do obce," vysvetlil na záver Slavomír Majerčák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.