už narástla poriadna brada. Súčasný vozňový park Železničnej spoločnosti, a.s. je nevyhovujúci vzhľadom na vek vozňov, ich technický stav a nedostatočnú vybavenosť.
"V súčasnosti máme asi 700 vozňov zastaralej konštrukcie vo veku do 20 rokov a zvyšných asi 1000 vozňov je starších ako 20 rokov. Pritom disponujeme len veľmi malým počtom vozňov, ktoré vyhovujú medzinárodným dohovorom pre medzištátnu dopravu, čo spôsobuje problémy pri vyrovnávaní vzájomných výkonov s cudzími železnicami. Dá sa povedať, že ide o nepatrné percento," povedal nám hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský.
Ako dodal, vo vnútroštátnej doprave dochádza k častému kráteniu súprav vlakov osobnej dopravy pre technické poruchy, čo spôsobuje nespokojnosť cestujúcich s kvalitou a úrovňou cestovania.
"Zabezpečenie kvalitnejších služieb vyžaduje nasadenie nových železničných vozňov a súprav. Aj preto vám môžem povedať, že sme prijali rozsiahly program obnovy a modernizácie vozňového parku osobnej dopravy. Jeho súčasťou je pripravovaný nákup železničných súprav s naklápacími skriňami, ktoré dokážu vyrovnávať odstredivé sily pri prejazde oblúkom. Umožnia nám zvýšiť traťovú rýchlosť o 25 percent oproti terajšku."
Ak by sa predsa len podarilo trocha zmodernizovať vozňový park, odvrátila by sa hrozba kolapsu, či prípadného neakceptovania slovenských vozňov zo strany zahraničia. Navyše bez výrazných investícií do koľajiska by sa skrátil cestovný čas i na trati Bratislava - Košice.
"V priebehu dvoch až troch rokov sa môže cestovná rýchlosť znížiť až na 3,5 hodiny. Zatiaľ však nové súpravy nemáme, ak ich zakúpime, počítame s ich skúšobnou prevádzkou od roku 2004."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.