Enge, ktorý v štvrtých pretekoch šampionátu F3000 nielenže zvíťazil spôsobom štart - cieľ, ale zapísal si tiež pole position a najrýchlejšie kolo pretekov.
Na rozdiel od posledného podujatia v Barcelone je charakter rakúskeho okruhu k pretekaniu oveľa žičlivejší a právom sme teda očakávali, že sa konečne dočkáme aj niekoľkých dramatických momentov. Žiaľ, nedočkali sme sa ani teraz. Tomáš Enge totiž už v predošlých ročníkoch ukázal, že A1-ring mu sedí (vlani skončil tretí a predvlani zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov) a súperom nedal žiadnu šancu. Po slabšom štarte do sezóny sa Čech konečne chytil a pre svoj nový tím priviezol historicky prvé víťazstvo v pretekoch F3000 (pri 58 štarte tímu Arden), potvrdené naviac druhým miestom tímového kolegu Björna Wirdheima.
Veľký víkend začal pre Tomáša už v piatok, keď hneď v úvode kvalifikácie zajazdil čas, ktorý už nikto neprekonal a získal tak výhodu najlepšieho miesta na štarte. "Rozhodli sme sa, že o najlepšie kolo sa pokúsim hneď na začiatku tréningu, keď bola trať ešte relatívne čistá a s nízkou premávkou. Potom sme chceli prípadne reagovať na situáciu." Táto stratégia dokonale vyšla a pred niekoľkými tisíckami českých i slovenských fanúšikov, ako aj pred zrakmi svojich rodičov, Enge teda v sobotu štartoval ako "Poleman". Pred štartom sa však netajil obavami z prvej zákruty Castrol. Tie sa našťastie nepotvrdili (štart prebehol bez kolízie) a jediný pretekár bývalého východného bloku, ktorý si vyskúšal štart v F1 sa suverénne ujal vedúcej pozície. Výborný štart sa vydaril aj jeho tímovému kolegovi, Švédovi Wirdheimovi, ktorý sa z piateho miesta posunul rovno na druhé. "Tým, že som po štarte za sebou uvidel Bjorna som trochu znervóznel. Mal som naviac malé problémy s brzdami a trvalo my asi šesť kôl, než som ich vyladil. V nádrži zatiaľ ubudol benzín a auto začalo na trati lepšie sedieť. Získal som tak istotu a začal som sa súperom vzďaľovať," opisoval preteky Tomáš Enge, ktorý si každým kolom budoval náskok priemerne asi o 0,3 sekundy a bez problémov nakoniec zvíťazil. Poradie za českým pretekárom sa až na jednu výnimku, keď sedem kôl pred koncom musel z piateho miesta odstúpiť Saelens (porucha), na bodovaných miestach vôbec nezmenilo. Jediným málo vzrušujúcejším momentom bol záverečný tlak Pantana na Heberfelda, ktorý však už do poradia neprehovoril.
V pretekoch sa vôbec nedarilo favorizovanému Francúzovi Bourdaisovi, ktorý po zlej kvalifikácii (8.miesto) urobil hodiny už v druhej zákrute a hneď po prvom kole vzdal. A pretože nebodoval ani doteraz vedúci pilot priebežného hodnotenia, Brazílčan Rodrigo Sperafico (ukazuje sa, že v Európe zďaleka nie je taký suverén, ako na dobre známej domácej trati v Interlagos), posunulo víťazstvo Engeho do čela šampionátu. Sedemnásť bodov má aj Pantano, no Tomáš má k dobru druhé miesto z Barcelony. F3000 pokračuje závodom v Monaku, ktoré Čechovi nikdy nesedelo a bude určite zaujímavé sledovať, ako sa ním popasuje tento rok.
Výsledky F3000 na A1-ringu (35 kôl): 1. Enge (Arden) 48:53,862 min. (185,787 km/h), 2. Wirdheim (Arden) + 3,716, 3. Haberfeld (Astromega) + 4,867, 4. Pantano (Coloni) + 5,596, 5. Freisacher (RedBull Junior) + 9,963, 6. Toccacelo (Coloni) + 10,673. (PP: Enges (Arden) 1:22,190, NK: Enge (Arden) 1:22,794 v 20. kole, Viedli: 1. - 35. kolo Enge). Priebežné poradie po štyroch pretekoch: 1. Enge a Pantano po 17 bodov, 2. Ro. Sperafico 16, 3. Bourdais 14, 5. Haberfeld 12, 6. Wirdheim 8, 7. Mauricio 7, 8. Pizzonia 6, 9. Freisacher 4 b., 10. Toccacelo 3. Tímy: 1. Arden International 25, 2. Coloni 20, 3. Durango Formula 16, 4. SuperNova Racing 14, 5. Astromega 12, 6. Red Bull Junior Team 11, 7. Petrobras Junior Team 6.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.