legislatívy prechádza na obecné a mestské samosprávy viacero kompetencií, napríklad v oblasti životného prostredia, školstva, stavebných záležitostí či sociálnej sféry. Pre menšie obce je výhodnejšie, keď nemusia mať na pleciach celú spomínanú agendu, ale si takpovediac zaplatia servis v spoločnom úrade.
Na Mestskom úrade (MsÚ) v Prešove bude mať úrad, okrem samotného mesta, 35 okolitých obcí. Konkrétne Abranovce, Bajerov, Brestov, Bzenov, Červenica, Drienov, Drienovská Nová Ves, Dulová Ves, Haniska, Janov, Kendice, Kojatice, Kokošovce, Kvačany, Lažany, Lesíček, Lúčina, Ľubotice, Malý Šariš, Petrovany, Podhradík, Radatice, Rokycany, Ruská Nová Ves, Svinia, Šarišské Bohdanovce, Teriakovce, Tuhriná, Varhaňovce, Vyšná Šebastová, Záborské, Záhradné, Zlatá Baňa, Žipov a Župčany.
Všetky tieto obce už schválili zmluvu s mestom Prešov o využívaní všetkých, prípadne časti služieb spoločnej úradovne so sídlom na prešovskej radnici. Posledným krokom je odsúhlasenie zmluvy mestským zastupiteľstvom. Podľa slov prednostu MsÚ Eduarda Stahovca "bude potrebné na niektorých exponovaných miestach, akým je napríklad stavebný úrad, prijať nové pracovné sily". Ako však zdôraznil, rozširovanie miest sa bude ešte "triezvo zvažovať".
Aj noví pracovníci budú pôsobiť priamo v terajších zložkách MsÚ, niektorým sa napríklad len zvýšia kompetencie. "Napríklad na výrub stromov sa nebude navyšovať počet. Terajšia pracovníčka bude namiesto stanovísk vydávať rozhodnutia."
Naviac, podľa prednostových slov, s novými pracovníkmi príde i refundácia nákladov. "Osobne si myslím, že vyskočia aj drobné problémy technického rázu, ktoré budeme za pochodu riešiť. No verím, že spoločný úrad zabehneme v praxi bez problémov."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.