na študentov známej londýnskej Royal College of Art (Kráľovská akadémia umení) s tým, aby navrhli rôzne produkty, ktoré by inovatívnym spôsobom podporovali spontánnu a takpovediac hravú komunikáciu medzi členmi rodiny navzájom i medzi ľuďmi a rôznymi zariadeniami a objektami v domácnosti budúcnosti. Desať najoriginálnejších a inovatívnych produktov, ktoré sú výsledkom tejto výzvy, inštalovala firma Orange v svojom futuristickom dome v Hatfielde.
Medzi ocenenými produktami bola napríklad podlahová krytina, ktorá sa rozsvieti, keď niekto po nej chodí, i "inteligentné" nalepovacie tetovania, ktoré komunikujú so zariadeniami v byte - keď osoba s takýmto tetovaním vojde do bytu, svetlo sa automaticky zapne a intenzita kúrenia sa zvýši. Za jeden z najoriginálnejších produktov, vyvinutých v rámci projektu Orange at Home (Orange doma), možno považovať špeciálny vankúš, navrhnutý Rachel Wingfieldovou. Tento vankúš, popretkávaný svietiacimi vláknami, zobudí na ňom spiacu osobu pomalým rozsvecovaním sa - a to buď v nastavenú hodinu, alebo prostredníctvom mobilného telefónu. Ako povedala Susannah Handley, ktorá na Royal College of Art vyučuje a šéfuje výskumu v oblasti módy a textílií, uvedený projekt umožnil študentom školy vyvinúť hybridné produkty budúcnosti, kombinujúce prvky hry, emócií a nálady s modernými komunikačnými technológiami.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.