prvoradou úlohou je všestranná príprava talentovaného slovenského pretekára na vrcholné svetové podujatia, čo v neposlednom rade znamená aj podporu celej slovenskej rallye. "Každý vie, že značka Peugeot je francúzska značka. Naším cieľom je zasa to, aby meno Junior spájali so Slovenskom a slovenskou rallye," stručne charakterizoval ideu tohto nesporne historického projektu jeho autor Ing. Peter Kočí. Pod krídlami ST Rallye teamu sa tak od vlaňajšieho roku ocitol mladý debradský talent Jozef Bereš "Junior", ktorý, ak sa splnia všetky predpokladané zámery, by sa mal v horizonte štyroch až piatich rokov stať členom niektorého zo svetových tímov rallye.
Meno Bereš má na Slovensku aj dnes svoj cveng, veď Jozef Bereš senior sa zapísal nielen svojimi výsledkami, ale najmä jazdeckým majstrovstavom a divácky pôsobivými prejazdami do súčasnej histórie slovenskej rallye, Junior má zasa na svojom konte napriek mladému veku (narodil sa v októbri 1984) tri tituly v slovenskom autokrose v divízii 1 do 3500 cm3. Jeho Nissan Sunny v predchádzajúcich rokoch neraz veru postavil do smútku nielen ostrieľanejších súperov, ale aj neporovnateľne silnejšiu techniku.
"Celý projekt sme odštartovali v júni minulého roku a stavili sme na mladého a talentovaného pretekára, ktorý má - podľa nášho názoru - na dosiahnutie konečného cieľa všetky predpoklady. Kým nedosiahne plnoletosť a nedostane vodičské oprávnenie, máme s ním v pláne absolvovať celý slovenský seriál pretekov automobilov do vrchu (so Seatom Ibiza Kit Car) a štvorhodinovky v rámci medzinárodných majstrovstiev Českej republiky na okruhoch vo vytrvalostných pretekoch (s Hondou Civic). Len čo Junior dostane v jeseni tohto roku vodičský preukaz, odštartujeme aj na súťažiach rallye. Jeho vôbec prvou by mala byť Rallye Košice, ďalšou česká Třebíč a do úvahy by pripadla možno aj Rallye Semperit v Rakúsku. Perspektíva je jasná, to znamená, aby sa dostal do juniorskej kategórie majstrovstiev sveta, triedy Super 1600. Či sa tak stane už v tomto roku, alebo až v ďalšom, o tom sa na základe doterajších výsledkov rozhodne v novembri," hovorí Vladimír Bánoci, ktorý má v ST Rallye Teame na starosti teoretickú i praktickú jazdeckú prípravu mladého Debradčana, manažovanie auta a účasť na jednotlivých súťažiach. Cieľovou stanicou celého projektu je, ako sme už spomínali, začlenenie mladého pretekára do niektorého zo svetových tímov. "Pravda, náš projekt vychádza z toho, že sú isté objektívne predpoklady, ktoré budúci špičkový pretekár musí mať. To znamená vyrastať v istom prostredí, ktoré ho pozitívne formuje a vlastne podporuje tento projekt ako taký. Trend je totiž taký, že ak niekto pred pár rokmi začínal pretekať v 22 - 23 rokoch, v súčasnosti je to už neskoro. Preto sme vytvorili vlastne projekt rallye školy, ktorý je doslova šitý na Bereša Juniora. Má nielen individuálny študijný plán, ale aj skupinu učiteľov a manažérov. Hlavným cieľom je, aby skončil školu a zmaturoval, čo by mala byť jeho devíza do budúcnosti. Pretože či už bude alebo nebude v ďalších rokoch jazdiť, škola zostane vždy základom života. Preto Jožko zároveň navštevuje všetky predmety, ktoré mu vytvárajú predpoklady na to, aby sa stal v budúcnosti harmonickou osobnosťou," hovorí aj Peter Kočí.
Podľa slov koordinátorky projektu Gabriely Szczeczinovej, tím približne desiatich ľudí na základe všetkých doterajších skúseností vytvoril historický projekt, ktorý, ako všetci dúfajú, ukáže svoju životaschopnosť a osvedčí sa v praxi. "Základom je pochopiteľne jazdecká príprava, ale zároveň sa snažíme Juniora pripraviť aj po stránke jazykovej, preto študuje angličtinu, psychologickej a pripravujeme ho aj v oblasti všeobecného rozhľadu. Nemôže ,samozrejme, chýbať ani kondičná a telesná príprava, ktoré sú rovnako dôležité," povedala G. Szczeczinová. Jozef Bereš Junior študuje v druhom ročníku na SOU v Medzeve odbor automechanik. Podľa našich informácií má spomínaný projekt veľmi pozitívny ohlas aj v zahraničí, tým skôr, že sa táto nadčasová myšlienka zrodila v jednej z postkomunistických krajín.
A čo na to Bereš "Junior"? Odpovedá po svojom: v tejto sezóne štartoval už na štvorhodinovke v Brne, kde ho len technická závada pripravila o lepšie umiestnenie, na prvom slovenskom kopci na Pezinskej babe zvíťazil v skupine A a v Čiernom Balogu skončil v hodnotení domáceho šampionátu na treťom mieste absolútne, pričom jeho prejazdy si neraz vyslúžili potlesk na otvorenej scéne...
Autor: ena
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.