mestskú pokladňu to stálo asi 950-tisíc Sk
Renáta NÉMETHOVÁ
Košice - Primátor Zdenko Trebuľa na včerajšom zasadnutí pri úprave rozpočtu musel vysvetliť, prečo navrhuje vo výdavkovej časti v kapitole propagácia navýšiť prostriedky o milión korún. Rozhodol sa totiž využiť ponuku renomovaného časopisu Euromoney, v ktorom bol v apríli uverejnený propagačný článok o Košiciach, čo mestskú pokladňu stálo 20-tisíc amerických dolárov.
"V našich podmienkach ide o veľa peňazí. V Európe je to však normálne. Naviac experti, s ktorými sme hovorili, či už z ministerstva, Národnej banky Slovenska, ale v PKB-Dexia nám doporučovali využiť túto ponuku renomovaného mesačníka, ktorý je určený predovšetkým podnikateľskej a bankovej sfére. Roky sa totiž o Košiciach hovorilo ako o čiernom meste a keď tu máme pozitívne výsledky, treba o nich informovať, aby sme sa presadili. Išlo o významnú prezentáciu mesta v časopise s celoeurópskou pôsobnosťou. Mali by sme sa už doma spamätať z takej malosti a uvedomiť si, že veci majú širší rozmer," argumentoval primátor pri vysvetľovaní opodstatnenia takmer miliónovej investície z mestského rozpočtu. Väčšina poslancov potom navrhovanú zmenu schválila.
Podľa Zdenka Trebuľu ak chceme, aby sa o nás a regióne vedelo, musíme sa prezentovať v časopisoch s európskou a svetovou pôsobnosťou, aby sme na seba upozornili možných investorov. "Vysoko si preto vážim aktivity vedenia US Steelu, ktoré v európskych veľkomestách organizuje a financuje prezentáciu Košíc a priľahlého regiónu. V stredu som sa zúčastnil prezentácie v Miláne, na ktorej bolo prítomných 140 podnikateľských subjektov a bankárov. Mesto Košice a okolie bolo prezentované uznávanými odborníkmi, prítomní boli aj štátny tajomník Figeľ, Gabriel Eichler a zástupcovia firiem, ktoré už u nás investujú. Predstaviť sa do Milána prišli aj košické firmy, napríklad VSS a Medea. Musíme si zapamätať, že nikto nás tu objavovať nepríde, musíme sa ponúkať sami," dodal Zdenko Trebuľa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.