pedagógmi čoraz častejšie. Pedagóg na jošickej ZŠ Požiarnická PaedDr. Alexander Suchan je presvedčený, že výchova detí sa prvoplánovo nedá vykonávať kvôli peňažnému ohodnoteniu.
"Koniec-koncov nenájdeme učiteľa, ktorý by z tohto povolania zbohatol. To sa jednoducho nedá a ešte dlho nebude dať. Učitelia preto vždy mali, majú mať a pričinením lepšieho výberu z uchádzačov o štúdium na pedagogických fakultách i budú musieť mať na pamäti predovšetkým iné, morálne motívy - poslanie, schopnosť realizácie, či chuť pracovať s deťmi."
Zaostrenejší pohľad na problém je však omnoho závažnejší. "Verbálne deklarovať a tváriť sa, že sa učiteľom pridalo (až o 15 percent), môže len človek, ktorý buď problematiku podrobne zmapovanú nemá, alebo ten, ktorý dobre vie, čo týmto postojom chce dosiahnuť. Pravda to nie je, aspoň v mojom prípade určite nie. Druhú stranu mince tvorí zamyslenie sa nad tým, čo všetko môže takéto 'zvýšenie' platov spôsobiť. Ak sa totiž neodvedú financie určené na osobné ohodnotenie učiteľov v potrebnej výške, môže sa stať, že učiteľa pristupujúceho k svojej profesii zodpovednejšie než jeho kolegovia nebude môcť riaditeľ ohodnotiť inak než morálne. To povedie i k tomu, že učiteľ nebude tlačený k vlastnému sebavzdelávaniu."
V pondelkovom vydaní nášho denníka v článku "Optimistické 15-percentné zvýšenie platov pedagógov úspešne obišlo" sme omylom interpretovali vyjadrenie spomínaného pedagóga o skutočnosti, že jeho manželka je momentálne na materskej dovolenke a preto nevychádza z peňazí, ktoré v školstve zarobí. Za chybu sa ospravedlňujeme.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.