24-hodinových pretekoch v Le Mans, v ktorých jej vozidlo EXP Speed8 skončilo vlani na treťom mieste celkového poradia. Na základe skúseností z vlaňajšieho ročníka bolo na vozidle uskutočnených niekoľko úprav, ktorých cieľom bolo zlepšiť dynamické vlastnosti, znížiť spotrebu a optimalizovať aerodynamické vlastnosti tak, aby sa dosiahol lepší pomer medzi prítlačnou silou (pritláčajúcou vozidlo na vozovku) a odporom. Bentley EXP Speed8 bude v tohtoročnej dvadsaťštyrihodinovke jediným vozidlom, štartujúcim v kategórii LM GTP (uzavreté prototypy). V porovnaní s vlaňajším modelom má vozidlo kratšiu prednú a dlhšiu zadnú časť. Zatiaľ čo zavesenie zadných kolies sa nezmenilo, závesy predných kolies majú novú konštrukciu. Vozidlo bude opäť jazdiť na špeciálne vyvinutých pneumatikách Dunlop - táto firma je najúspešnejšou pneumatikárskou firmou v celej doterajšej histórii Le Mans. Úplne nová je aj pohonná jednotka. Namiesto vlani použitého 3,6-litrového motora bude tohtoročný Exp Speed8 poháňaný novým štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom, prepĺňaným dvomi turbodúchadlami. Pri vývoji tohto motora sa nekládol dôraz ani tak na zvyšovanie výkonu, ako na zvýšenie krútiaceho momentu a optimalizáciu jeho priebehu. Novinkou je aj to, že motor je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej poloautomatickej prevodovky - tá je rovnaká ako vlani, iný motor si však vyžiadal iné odstupňovanie prevodov. Novinkami vo výstroji vozidla sú elektrický posilňovač riadenia a systém priebežného monitorovania tlaku vzduchu v pneumatikách. Za volanom prototypu sa budú počas 24-hodinového lemanského pekla striedať Andy Wallace, Butch Leitzinger a Eric van de Poele.
Firma Bentley tvrdí, že tento ročník Le Mans je pre ňu len akousi "rozcvičkou" zameranou na dôkladné odskúšanie niektorých komponentov, a že na budúci rok sa už pokúsi získať celkové víťazstvo v týchto prestížnych pretekoch.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.