porazili. V Monte Carle sa tak nečakaným víťazom stal David Coulthard a jubilujúcemu Schumacherovi zostalo "iba" druhé miesto.
Nemec po pretekoch však vôbec nevyzeral sklamaný. Dobre vie, že súboje o titul sa nevyhrávajú v jedných pretekoch a že Davidovemu víťazstvu značne napomohli aj okolnosti. I laikovi predsa musí byť jasné, že súčasná prevaha Ferrari je skutočne zdrvujúca a ak sa nič mimoriadne nestane, o tohtoročnom šampionáte by už malo byť rozhodnuté. Napriek tomu sa talianský tím plne koncentruje na prácu a podobné úvahy si vôbec nepripúšťa. V Monte Carle bol naviac Schumacher motivovaný urobiť dobrý výsledok viac ako inokedy, pretože prípadným víťazstvom by nielen zaznamenal šnúru piatich víťazstiev za sebou, ale mohol tiež osláviť svoj stý štart za tím Ferrari ako aj vyrovnať famózny rekord Ayrtona Sennu v počte víťazstiev v Monaku (6x). Nestalo sa. Keď už sme pri číslach, tak si pripomeňme, že Nemec sa úspešne približuje aj k ďalšiemu dlhoročnému rekordu, ktorý drží Carlos Reutemann z rokov 1980-81, keď dokázal bodovať 15-krát za sebou! 14-krát sa to podarilo druhému Fangiovi v rozpätí rokov 1953-54-55 a už za nimi je Schumacher (12x), ktorý svoju sériu začal vlani na Hungaroringu.
Víkend v Monaku je pre F1 atypický v tom, že voľné tréningy sa jazdia už vo štvrtok a v piatok majú piloti deň voľna. O to viac sa potom pracuje aj v sobotu dopoludnia, aby sa stihla nájsť optimálna zmes pneumatík a nastavenia vozidla. Na všeobecné prekvapenie však nepríjemné starosti s nastavením mal práve Michael Schumacher (zdá sa, že jeho novému autu vyhovujú skôr "vzdušné" rýchle trate), ktorého o cenné kolá v sobotu dopoludnia pripravila porucha elektroniky. Pokiaľ ju mechanici preinštalovali, tréning skončil a Nemec musel nastavenie hľadať ešte aj v úvode kvalifikácie. Pochopiteľne, že sa to prejavilo na výsledku a možno aj vďaka tomu najrýchlejším časom v kvalifikácii všetkých prekvapil rýchlo sa učiaci Montoya. Hneď za neho sa naviac postavil "domáci" Coulthard na mclarene a Ferrari sa muselo uspokojiť iba s tretím (Schumacher) a piatym (Barrichello) miestom!
Na okruhu, kde sa prakticky nedá predbiehať, je postavenie mimoriadne dôležité a relatívne jediným opravným momentom je iba štart pretekov (priebeh pretekov je vždy otázny). Na tento okamih sa však najlepšie prichystal David Coulthard a trochu pomaly sa rozbiehajúceho Montoyu, ktorý zbrzdil aj M. Schumachera, predbehol ešte pred vjazdom do St. Devote. Od toho okamihu sa potom Škót držal svojej príležitosti a využijúc všetky "výhody" nekompromisného okruhu, dokázal odolať tlaku Nemcovho ferrari. Pre diváka veľmi príťažlivý pohľad ponúkali úvodné kolá pretekov, keď sa v čele vytvoril vláčik Coulthard-Montoya-Michael-Ralf. Impotentnosť situácie však rozdiely začala pomaly naťahovať a jediným, kto na to doplácal bol M. Schumacher, ktorého Montoya evidentne spomaľoval. Po štarte to bol teda druhý dôležitý moment týchto pretekov, pretože Nemec sa dlho zdržal za Kolumbijčanom a Škót si zatiaľ vybudoval dôležitý, 8-9 sekundový náskok. Brawn naviac Nemca na PIT stiahol až v 44. kole a ten aj napriek sérii rýchlych kôl, už stratu eliminovať nedokázal. Ron Dennis totiž šípil jedinú Schumacherovú príležitosť a rýchlo Coultharda stiahol na PIT (v 51. kole s ešte s relatívne dostatočným náskokom). Ukázalo sa, že to bolo na poslednú chvíľu pretože pri nasledujúcom prejazde bol rozdiel medzi vedúcimi pilotmi iba niečo cez sekundu a ďalšie kolo na trati by Davida bolo asi pripravilo o víťazstvo. V závere sme potom mohli sledovať dvoch skúsených majstrov volantu ako sa kľukatými uličkami Monta Carla v tesnom závese prepletali k cieľu vedomí si toho, že aj tá najmenšia chyba ich môže pripraviť o cenné body. O trochu ďalej za nimi sa v podobnej situácii v závere ocitol aj Barrichello, ktorý po troch zastávkach (prvá po ním zavinenej kolízii s Räikkonenom, druhá ako trest za kolíziu a tretia ako trest za prekročenie rýchlosti v boxoch) dokázal bojovať iba o šieste miesto s Frentzenom. O vzrušenie z havárii menej skúsených pilotov sa tento rok starali McNish, Salo, Yoong, Massa, Button a tiež Panis. Okrem zvýšenej hladiny adrenalínu sa však našťastie nikomu z nich nič nestalo a všetkých ich uvidíme znovu aj na trati v Montreale, kde sa 9.júna odjazdí už ôsmy tohtoročný podnik MS F1.
Výsledky 48. GP Monaka: 1. Coulthard (mclaren) 1:45:39,055 h (149,280 km/h), 2. MiSchumacher (ferrari) + 1,050, 3. R. Schumacher (williams) + 1:17,450, 4. Trulli (renault), 5. Fisichella (jordan), 6. Frentzen (arrows), 7. Barrichello (ferrari), všetci 1 kolo, 8. Heidfeld (sauber), 9. Irvine (jaguar), 10. Rosa (jaguar), 11. Webber (minardi), 12. Bernoldi (arrows), všetci 2 kolá. (PP: Montoya 1:16,676" (nový rekord), NK: Barrichello 1:18,023 v 68. kole (nový rekord), viedli: 1. - 78. kolo Coulthard).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.