Posádka prešovského HM Rallye tímu Peter Haluška - Vladimír Marinica po dvoch úspešných výsledkoch v slovenskom šampionáte rely v triede A5 si minulý
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
víkend odskočila na prvý zahraničný štart k južným susedom na rely Szekesfehérvár. Už počas tréningu mal prešovský tandem menšie technické problémy na svojom Suzuki Swift, ktoré za pomoci druhej slovenskej posádky Gabriel Molnár a Štefan Hubay, ale aj domáceho jazdca Istvána Radóa dokázal odstrániť.
"Bola to len úplná náhoda, že to dopadlo takto. Na našom aute nemáme možnosť vymeniť asfaltový podvozok za šotolinový a snáď aj preto sme na tejto súťaži neuspeli. Po jednom z nárazov nevydržal náboj predného kolesa a v závere druhej rýchlostnej skúšky, ktorá merala 24 kilometrov, sme zostali stáť. Po prvej ereske sme boli v našej skupine N1 na prvom mieste, avšak nejazdilo sa mi v nej najlepšie. Práve v druhej sa mi to už začínalo páčiť, dostával som sa do pohody, avšak technika si tentoraz postavila hlavu," hovorí jazdec HK tímu Peter Haluška.
Na tomto podujatí chceli Prešovčania zbierať cenné sekundy v triede N1, v ktorej získali na Slovensku majstrovské tituly v posledných dvoch rokoch. "Teraz sme nepotrebovali zbierať body v A5, preto sme nastúpili v N1. Nedalo nám však a hneď po prvej ereske sme sa snažili konfrontovať s maďarskými jazdcami v A5. Dosiahnuté časy ukázali, že by sme s nimi dokázali držať krok," povedal P. Haluška. Priznal, že šotolinové podujatia mu imponujú a rád by sa na rely Szekesfehervár vrátil. "Ak na budúci rok prídeme, tak už s iným autom," zastrája sa ostrieľaný P. Haluška. "Bola to pre nás dobrá skúška, na ktorej sme získali nové skúsenosti, pretože doteraz sme jazdili len doma. Spoločne s Molnárom sme si snažili pomáhať a som rád, že nám pomohol pri oprave auta, keď sme ulomili uchytenie prevodovky. Nielen jemu, ale aj Radóovi by som sa chcel za ich pomoc poďakoval," dodal P. Haluška.