neďaleko Banskej Bystrice. Na veľmi technickú, 5633 m dlhú trať so 46 zákrutami, sa v sobotu postavilo 58 pretekárov z celého Slovenska. Ako zvyčajne pozornosť pútal v triede E 3000 Jaroslav Krajčí (Lola F 3000), ale v CN-3000 aj Peter Rusil (Luccchini P3-95M), v N+2000 Martin Koiš a ďalší. Nemalý záujem medzi fanúšikmi i súpermi vzbudil púchovský pretekár Peter Jureňa (Matador Pneu Sport Team), ktorý práve na Šturci predstavil v triede N+2000 po prvý raz nielen slovenskej verejnosti a súperom dlho očakávané Mitsubishi Lancer Evo VII, ktoré sa mu podarilo dokončiť len tesne pred víkendovým podujatím. "Je to odlišný pocit ako v prípade nášho starého Fordu. Nová technika má úplne iné jazdné vlastnosti, a ja si na ňu zatiaľ ešte len zvykám, pretože nebolo kedy ju poriadne vyskúšať a otestovať," tvrdil ešte pred sobotňajším štartom Peter Jureňa.
Už prvé jazdy však jeho slová popierali a napríklad v druhej súťažnej skončil v prvý deň dvojpretekov na druhom mieste za mladučkým Berešom juniorom. Tento sedemnásťročný debradský talent (Seat Ibiza Kit Car) sa opätovne v triede A-2000 postaral o veľký rozruch, a podľa zákulisných informácií nejednému "ortodoxnému" kopciarovi svojou bravúrnou jazdou poriadne zamotal hlavu. Vynikajúco si počínal už v sobotňajších tréningových jazdách, pričom druhú súťažnú dokonca vyhral aj pred Jaroslavom Krajčím, ktorého neposlúchala spojka. V prvý deň bol potom v absolútnom poradí (napriek spomínaným technickým problémom) najrýchlejší Jaro Krajčí pred prekvapením sezóny Jozefom Berešom juniorom, Ruislom a Jureňom, piaty bol Martin Koiš (Ford), šiesty Jaroslav Homola (Citroen Xsara). Jozef Bereš senior skončil deviaty a desiaty bol Marian Rajnoha. V nedeľu narušila časový harmonogram podujatia prietrž mračien a preteky tak začali (i skončili) s oneskorením. Svoju suverenitu na slovenských kopcoch opäť potvrdil napriek pretrvávajúcim problémom s technikou Jaroslav Krajčí pred Ruislom, Mančíkom a Liedlom. Peter Jureňa skončil na deviatom mieste, a Jozef Bereš junior sa, žiaľ, po defekte v štartovnom poli značne prepadol. Trojnásobný majster Európy v skupine N P. Jureňa nebol so svojím nedeľňajším výsledkom príliš spokojný: "Problém bol v tom, že nám začala zlyhávať už v prvej jazde elektronika, ktorú sme mali len požičanú. V druhej jazde som síce vyhral svoju triedu, no auto ešte nefungovalo tak, ako by malo, a aj preto bol výsledok taký aký bol. Čaká nás teraz mnoho práce, pretože koncom tohto týždňa cestujeme na preteky Zóny strednej Európy do Ústí nad Orlicí a o týždeň neskôr nás čaká šternberské Ecce homo, teda v jednom i druhom prípade skvelá konkurencia," konštatoval po ďalšom podujatí púchovský šampión.
Výsledky - sobota: 1. Jaroslav Krajčí (Lola F 3000/trieda E-3000) 6:22,730 min., 2. Jozef Bereš junior (Seat Ibiza Kit Car/A-2000) 6:41,640, 3. Peter Ruisl (Lucchini/CN-3000) 6:42,110,... 9. Jozef Bereš st. (Mazda 323/A+2000) 7:02,570. Nedeľa: 1. J. Krajčí 5:50,770, 2. P. Ruisl 6:07,720, 3. Vladimír Mančík (Estonia) 6:26,130, 4. V. Liedl st. 6:35,330, 5. S. Koiš 6:40,380, ...9. Peter Jureňa 6:46,700.
Autor: ena
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.