produkcie, pričom platí, že čím je teplejšie, tým viac ľudia vypijú. XY z prešovského pivovaru Šariš odhaduje, že cez leto predajú okolo sedemdesiat percent celoročnej výroby.
Meteorológovia síce nevedia predpovedať počasie na celé leto dopredu, no pri pohľade na predchádzajúce roky sa dá predpokladať, že horúčavy nás neobídu ani tento rok.
Podľa hrubých odhadov by sa malo na Slovensku v sezóne od apríla 2002 do marca 2003 vypiť okolo päť miliónov hektolitrov piva. "Vlani sa u nás spotrebovalo 4,8 milióna, čo na jedného Slováka vrátane detí predstavuje 89 litrov piva," povedal Roman Šusták, šéf Slovenského združenia výrobcov piva a sladu. V priemere vyše 60 litrov by mal každý z nás vypiť do októbra. Táto štatistika nás radí na popredné miesto v európskom rebríčku. Pred nami sú napríklad Česi.
Na Slovensku si môžeme vybrať z niekoľkých desiatok značiek pív. Tie najobľúbenejšie vyrábajú tri firmy, ktoré ovládajú skoro osemdesiat percent trhu. Ide o Heineken, Šariš a Topvar. Za prvými dvoma stojí zahraničný kapitál a v ich pivovaroch sa varia aj licenčné holandské a české pivá.
Ak si teda pivár objedná na Slovensku Velkopovického Kozla, načapujú mu licenčné pivo z prešovského pivovaru, ktoré je uvarené podľa tradičnej českej receptúry. Licenčným pivám sa darí a Kozel je dnes druhé najpredávanejšie pivo z porfólia pivovaru Šariš.
Darí sa však aj importérom. Napríklad vlani sme na Slovensko doviezli 350 000 hektolitrov piva. Najväčší záujem bol hlavne o Budějovický Budvar či nealkoholický Claustaller.
Autor: vel
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.